התוכנית - הסרת כל ההגבלות ב-1 במרץ: "לאפשר לציבור להשתחרר"

בשל דעיכת הגל החמישי של הקורונה, רה"מ צפוי להודיע על הסרת התקנות שהוטלו על המשק. בשלב הראשון נתב"ג ייפתח לתיירים ובהמשך יבוטל התו הירוק. מתווה החינוך וחובת עטיית המסכות ייבחנו

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (רביעי) כי הוא מתכנן להסיר את כל הגבלות שהוטלו על המשק בעקבות גל האומיקרון עד 1 במרץ. התקנות יוסרו לאור דעיכת הגל החמישי של הקורונה והירידה בתחלואה.

מחר צפוי להתקיים דיון מקצועי בנושא. בשלב ראשון, כנראה כבר בשבוע הבא, נתב"ג ייפתח שוב לתיירים - תתאפשר כניסת ילדים, ולכן תחודש תיירות של משפחות. בהמשך יבוטל התו הירוק בארועים ובכנסים. מתווה החינוך הנוכחי וחובת עטיית המסכות בחללים סגורים יימשכו בינתיים, אולם יישקלו מחדש גם הם בעוד כשבוע.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

לתפיסת ראש הממשלה, יש לאפשר לציבור להשתחרר מהגבלות הגל החמישי ולחזור לשגרה מלאה, ובמקביל להיערך לאפשרות של גל נוסף. הנטייה הזו של בנט מבוססת על הניסיון של מדינות אחרות, שלימד שיש שחיקה באמון הציבור בהגבלות ובציות להן כשהן ממשיכות גם כשאין צורך.

במקביל, במערכת נערכים לפרק הזמן שבין הגלים. ראש הממשלה יקיים בקרוב דיון העמקה על ההתנהלות בגל ויבחן מהן ההחלטות הטובות שהתקבלו ומה ניתן לשפר, לקראת הכנה של המערכת להתמודדות עם גלים נוספים.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו כ-20 אלף נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-110 אלף בדיקות, מהן כ-19% היו חיוביות. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 169,437, ונרשמה ירידה חדה במספר החולים קשה, שמספרם עומד על 927, ובהם 271 מונשמים. גם מקדם ההדבקה צנח, ועומד כעת על 0.68 - הנמוך ביותר מאז חודש מאי 2021. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-9,651.