שתי טיסות ימריאו לאיטליה – לחלץ ישראלים שנתקעו תחת ההסגר

פרסום ראשון: חברת ישראייר תוציא ביום שני טיסות לרומא ולמילאנו, על מנת להשיב לארץ ישראלים שהשתקעו במדינה • טיסת חילוץ תצא לגואה • משרד החוץ מחפש פתרונות עבור 23 אזרחים שתקועים בפרו

זמן צפייה: 01:46

פרסון ראשון: חברת התעופה ישראייר תוציא ביום שני שתי טיסות חילוץ מרומא וממילאנו במטרה להשיב לארץ ישראלים שנתקעו במדינה תחת ההסגר – מרביתם אזרחים ישראלים שהשתקעו במדינה. הטיסות יצאו תחת פיקוח רפואי קפדני, וכל הצוות המלווה ימוגן מכף רגל ועד ראש. בשבוע הבא יצאו טיסות גם לגואה שבהודו, במטרה לסייע לישראלים השוהים בה לשוב לארץ.

במסגרת טיסות אלו, ישראייר תטיס את עובדי שגרירות איטליה לישראל ובמקביל אזרחים איטלקים שנמצאים בארץ ורוצים לחזור לארצם. מהחברה נמסר כי "הטיסות מאיטליה מצריכות היערכות מיוחדת הכוללת קבלת אישורים חריגים ובין היתר מיגון מיוחד הכולל חליפות מיגון לאנשי הצוות, חיטוי מיוחד למטוסים החוזרים לארץ, חלוקה מראש למושבים של מים וכריכים על מנת לצמצם את המגע של הצוות עם הנוסעים".

הטיסה מתל אביב לרומא תצא בשעה 16:00, והטיסה מרומא לתל אביב תמריא בשעה 19:45 שעון איטליה וצפויה לנחות בארץ בחצות. הטיסה מתל אביב למילאנו תמריא בשעה 15:00 וממילאנו לתל אביב בשעה 19:05 שעון איטליה. צפויה לנחות בארץ בחצות.

עוד בחדשות 13:

לאחר שנפגש עם נשאית קורונה: השר סמוטריץ' נכנס לבידוד

הישראלי הראשון שמת מקורונה: אריה אבן, ניצול שואה בן 88

מספר החולים ממשיך לזנק: 883 אובחנו עם קורונה בישראל

ישראלים מחולצים מפרו
ישראלים מחולצים מפרו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, משרד החוץ עדיין מחפש פתרונות עבור 23 הישראלים שתקועים בלימה, בירת פרו, שלא נמצא להם מקום על הטיסות שיצאו לנתב"ג אתמול (שישי). לפי שעה, טרם נמצא פתרון גם לישראלים שנמצאים במוקדים רבים ברחבי העולם, ומנסים לחזור לארץ.

לאחר ששבו אתמול יותר מאלף מטיילים ישראלים שנתקעו בפרו לארץ, כעת ישראלים הנצורים במדינות נוספות שסגרו את שעריהן מבקשים עזרה לשוב לביתם. מאות מטיילים שנמצאים בניו זילנד, אוסטרליה, קוסטה ריקה ומדינות נוספות, מספרים כי אין להם כיצד לשוב ארצה ומפנים אצבע מאשימה למשרד החוץ: "משרד החוץ מסרב לעזור לנו - בבקשה תעזרו לנו לחזור הבייתה להורים".

תום חפר, שנמצא באוסטרליה עם חברתו, הפנה אצבע מאשימה, ואמר: "משרד החוץ מסרב לעזור לנו, ואנחנו מנסים לחכור מטוס שיחזיר אותנו הביתה. עלות הטיסה גבוהה מאוד, בבקשה תעזרו לנו. כל תרומה, כל קשר עם אל על או חברה אחרת שמוכנה לעזור לנו יעשו את ההבדל ויחזירו אותנו הביתה להורים שלנו". אמה של מטיילת נוספת שתקועה בניו זילנד הוסיפה כי "משרד החוץ מתנער, צריכים התגייסות של אל על. הילדים שלנו תקועים שם. אין טיסות כבר שיוצאות משם, זקוקים למטוס שיוציא אותם".

מטייל נוסף שנמצא כעת בניו זילנד, אורן קוט, ציין כי "כבר כמה ימים שאני מחפש טיסה ולא מוצא כי הכול מתמלא, נחטף. פשוט אין. הכול אפלולי - אני לא יודע מה יקרה. אני חושש להיתקע פה בהסגר. אני חושש מהמון דברים. אני מחפש שיצילו אותי ואני מוכן לשים על זה כסף. פשוט רוצה לחזור הביתה בשלום. לראות את ההורים ואת המשפחה ולחגוג את החג כמו כולם, אפילו אם זה בבידוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב התראיין ראש הממשלה בנימין נתניהו לחדשות 13 בנוגע למשבר הקורונה, ואמר כי "אם לא תהיה ברירה - נטיל קנסות על אזרחים או נלך להסגר מלא". בכך אישר נתניהו את פרסום חדשות 13, לפיו דן בהטלת קנסות על יציאה מהבית שלא לצורך הצטיידות או קבלת טיפול רפואי - אף שצו משרד הבריאות לא אוסר על יציאה גורפת מהבית.

ראש הממשלה התייחס גם לנושא הבדיקות, ולפרסומים לפיהם המעבדות פועלות בצורה חלקית בלבד. "אני לא חושב שתהיה בעיה של בדיקות, מעריך שנעלה לעשרת אלפים בדיקות ביום השבוע – וזה יציב אותנו בראש טבלת הבדיקות העולמית", אמר. כזכור, מוקדם יותר השבוע הורה השבוע על הגברת קצב הבדיקות, אך משרד הבריאות לא הצליח להגיע ליעד של 2,000 בדיקות ביום שהציב לעצמו.

"גם סין לא בדקה מיליארד בני אדם. אם אתה חולה ובדקת ומצאו שאתה חולה, תישאר בבית – הבדיקה לא תרפא אותך", המשיך. "אם אתה בודק או לא בודק, זה בסדר. אנשים עם תסמינים, בין אם הם נבדקים או לא, צריכים להישאר בבית. אנחנו יכולים לדבר עוד על נושא הבדיקות, אבל זה לא מה שיעזור לנו".