בצפיפות, ללא אוורור: תיעוד מהמחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם

מטופלים שהגיעו למחלקה האונקולוגית, הנמצאים בקבוצת סיכון לסיבוכים בנגיף הקורונה, שוהים בצפיפות בחדר ההמתנה בעודם ממתינים לטיפול. "הבית חולים ריק מבני אדם – רק פה עמוס וצפוף"

זמן צפייה: 00:16

מגפת הקורונה: מטופלים שהגיעו הבוקר (ראשון) למחלקה האונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שוהים בצפיפות בעודם ממתינים לטיפול. חולים אלו נמצאים בקבוצת סיכון לסיבוכים בנגיף הקורונה, בשל הטיפולים המחלישים את המערכת החיסונית.

בנו של אחד המטופלים סיפר לחדשות 13: "אנחנו בקומה מינוס ארבע בלי חלונות ובלי אוורור, הבית חולים ריק מבני אדם ורק פה עמוס וצפוף", הוא הוסיף: "הם גם ככה בסיכון גבוה לחלות ולא עלינו גם גרוע מזה".

עוד בחדשות 13:

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-3,865: 66 במצב קשה

שלוש דיירות נוספות מהדיור המוגן "משען" בב"ש נדבקו בקורונה

העולם נלחם בקורונה: חשש במדינות אסיה מגל שני של המחלה

צפיפות בנחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם | צילום: חדשות 13

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר בתגובה: "בימים האלו מוטב כי 'תחקרינים' למיניהם יעלו על נס את פועלם של צוותי הרפואה הקורעים תחת העומס ומספקים, למרות המצב, רפואה מיטבית לחולי סרטן, חולי לב, חולים המטולוגים ומושתלים ועוד מטופלים החייבים טיפול מציל חיים. רופאים ואחיות פועלים למענם מסביב לשעון, תוך שאנו מקפידים על מרחק בין המטופלים בחדרי ההמתנה עד כמה שניתן. לו היה מסייר הכתב בבית החולים, היה יכול לראות זאת בעצמו ולא להסתפק בתיעוד רגעי".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר שמספר החולים בישראל עלה ל-3,865 - עלייה של 246 אנשים מאתמול. 66 מתוך החולים במצב קשה, 82 במצב בינוני, ועד כה 89 החלימו ושוחררו לבתיהם. ל-905 מתוך החולים עדיין לא נקבעה מסגרת אשפוז.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בין החולים הקשים - צעיר בשנות העשרים המוקדמות לחייו ללא מחלות רקע. הוא מורדם מונשם בבית החולים אסותא אשדוד.

מבית החולים נמסר כי הוא שהה בידוד ביתי ולאחר פרק זמן הועבר לבית החולים במצב קל. בימים האחרונים, חלה הדרדרות נשימתית במצבו, אך לאור האצה והחמרה קלינית במצבו בשעות האחרונות, הוחלט להרדימו ולהנשימו. הוא מאושפז כעת ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה בביה"ח אסותא אשדוד. ד"ר מאיר עמי מנהל יחידת טיפול נמרץ ציין כי  "מצבו מתייצב והוא מגיב היטב לטיפול שמוענק לו".