עלה מניין החשודים בהידבקות באומיקרון ל-44 - 15 בסיכון גבוה

משרד הבריאות עדכן כי לאחר ששני בני אדם בישראל אומתו לזן החדש, מספר החשודים בהידבקות ממשיך לעלות, 29 מתוכם בחשד נמוך. 568 נדבקים בקוורנה אובחנו אתמול - 0.6 מהבדיקות חיוביות

קורונה בישראל, נתב"ג, בדיקה
קורונה בישראל, נתב"ג, בדיקה | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן היום (רביעי) כי מניין החשודים בהידבקות בווריאנט האומיקרון עלה ל-44, מתוכם 15 בסיכון גבוה שנדבקו ועוד 29 בסיכון נמוך. בתוך כך, אתמול אובחנו 568 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-95 אלף בדיקות מהן 0.6% היו חיוביות.

כעת, מספר החולים הפעילים עומד על 5,669 מתוכם 115 במצב קשה, ובהם 65 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 8,196. כמו כן, מקדם ההדבקה (R) נשאר יציב סביב 1, ועומד היום על 1.02.

אתמול ביקר שר הבריאות ניצן הורוביץ ביקר בבית החולים סורוקה שבבאר שבע יחד עם שר האוצר אביגדור ליברמן ואמר כי "בימים הקרובים יהיו לנו מידע מדוייק יותר לגבי היעילות של החיסון מול האומיקרון – אבל כבר עכשיו יש מקום לאופטימיות".

"אין כרגע כל כוונה להטיל מגבלות על חיי השגרה בישראל", הרגיע הורוביץ, והוסיף: "לא נסגור את המדינה ונשמור על שגרת החיים ככל הניתן. המצב בשליטה ואין צורך להכנס לפאניקה. צפינו כניסה של וריאנט נוסף, נערכנו לזה – ואנחנו מוכנים".