בעקבות הביקורת: יורחבו מספר הבדיקות לקורונה בבתי אבות

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע כי אם אובחן חולה במרכז גריאטרי - כל הדיירים ואנשי הצוות ייבדקו • בג"ץ קבע דיון דחוף בעתירה של איגוד בתי האבות נגד הממשלה וביקש את תשובת המדינה עד שבוע הבא

זמן צפייה: 01:07

מחדל בתי האבות: מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודיע הערב (שלישי) כי מספר הבדיקות לנגיף הקורונה במרכזים הגריאטריים יורחב. על כן, במקום שאובחן בו חולה בנגיף - כל הדיירים ואנשי הצוות ייבדקו.

יו"ר א.ב.א, רוני עוזרי, אמר בתגובה להודעת משרד הבריאות: "מוזר שרק בג"ץ של א.ב.א גורם למשרד הבריאות להודיע על בדיקות קורונה בבתי האבות והדיור המוגן. אנחנו לא רוצים לשער בנפשנו, כמה חולים וכמה מתים שילמו בחייהם עד שמשרד הבריאות הסכים לקבל את דרישת א.ב.א שנשמעה כבר בתחילת המשבר לפני כחודש. מבחן התוצאה יהיה האם משרד הבריאות באמת יגיע אל המוסדות הללו באופן מיידי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נכנסים לסגר מוחלט: אלו המקומות שבהם יוצבו מחסומי המשטרה

נתניהו לשרים: בשבוע הבא אציג את פרטי אסטרטגיית היציאה מההסגר

החל מיום ראשון: חובה לחבוש מסיכת פנים במרחב הציבורי

ייצור מכונות הנשמה
ייצור מכונות הנשמה | צילום: מיכאל וינרסקי

בתוך כך, בג"ץ קבע דיון דחוף בעתירה של איגוד בתי האבות והדיור המוגן, שהוגשה מוקדם יותר השבוע, נגד ממשלת ישראל ומשרד הבריאות. בית המשפט ביקש את תשובת המדינה עד יום שני, מיד אחרי החג. בעתירה דרש האיגוד ממשרדי הממשלה ובראשם משרד הבריאות לסייע במימון שעות נוספות, מערך הסעות לצוותים בשל ההסגר, ציוד שנקנה כדי למגן את הצוותים, ואיתור צוותי גיבוי שמחליפים אנשי צוות חולים או מבודדים.

מוקדם יותר היום מת גבר בן 37, שסבל ממחלות רקע קשות, בבית החולים השרון שבפתח תקווה, ובכך עלה מניין המתים מסיבוכי המחלה ל-61 בני אדם. מדובר בישראלי הצעיר ביותר שהלך לעולמו, בעקבות ההידבקות בנגיף. בתוך כך, הרב הראשי לשעבר, אליהו בקשי דורון, נדבק גם הוא בקורונה ואושפז במצב יציב בבית החולים שערי צדק שבירושלים.

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים שאובחנו כנשאי קורונה בישראל עלה ל-9,006 בני אדם. 153 מהחולים במצב קשה, ומתוכם 113 מונשמים. 181 במצב בינוני - והיתר קל. בין המתים, קשישה בת 95 מבית האבות "משען" בבאר שבע - הקורבן השמיני של המוסד. היא הלכה לעולמה בבית החולים איכילוב. מאוחר יותר קשיש כבן 90 שהגיע ממוסד גריאטרי מת במהלך הלילה בבית החולים וולפסון, לאחר שאושפז לפני שבוע במצב קשה במחלקה לטיפול בחולי קורונה. מוקדם יותר מת קשיש בן 80 שסבל ממחלות רקע בבית החולים השרון. הוא היה מונשם מספר שבועות לאחר שחלה בווירוס.