ההתפרצות בבית האבות בב"ש: מניין הנדבקים עלה ל-12

לאחר חשיפת חדשות 13 על מחדל הבדיקות בדיור המוגן "משען", פרסם המוסד כי קשיש נוסף וחמישה אנשי צוות אובחנו בקורונה. בסוף השבוע מת דייר המקום כתוצאה מהנגיף

זמן צפייה: 03:31

מגפת הקורונה: לאחר חשיפת חדשות 13 על מחדל הבדיקות בדיור המוגן "משען" שבבאר שבע, פרסם הבוקר (ראשון) המוסד כי קשיש נוסף וחמישה אנשי צוות אובחנו בנגיף הקורונה. בכך, עלה מניין הנדבקים בקרב דיירי ועובדי בית האבות ל-12, בהם קשיש שמת מהנגיף בסוף השבוע.

משפחות הדיירים הפגינו הבוקר מחוץ למקום, בדרישה לבצע בדיקות לכולם, ולהעביר למשפחות תמונת מצב מלאה של ההתנהלות בבית האבות. בהמשך, הגיע מד"א לבצע בדיקות. בתיעוד ראשון מהמקום של חדשות 13, נראים אנשי הצוות במקום כשהם עוטים מסכות ולובשים כפפות וחלוקים.

עוד בחדשות 13:

מקרה המוות ה-13 בישראל מקורונה: קשיש בן 92 בביה"ח שערי צדק

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-3,865: 66 במצב קשה

בתוך יומיים: מניין המתים מקורונה בארה"ב הכפיל את עצמו

הפגנת הורי הדיירים בדיור מוגן בבאר שבע
הפגנת הורי הדיירים בדיור מוגן בבאר שבע | צילום: חדשות 13

בת משפחה של אחת הדיירות פנתה למנהל הרפואי במקום, אלכסנדר גינצבורג, ואמרה לו כי "החולה ישב שבוע ימים עם חום ואף אחד לא דיבר על זה. למה לא כולם עושים את הבדיקה של הקורונה?".

כזכור, אמש פורסם כי שלוש דיירות מבית הדיור המוגן אושפזו בבית החולים סורוקה לאחר שנדבקו בקורונה, ומצבן קשה. זאת, לאחר שביום שישי הלך לעולמו אברהם ארושס כתוצאה מהנגיף - שגם הוא התגורר בבית האבות.

דיור מוגן משען
דיור מוגן משען

בתה של אחת הדיירות הצהירה אתמול: "אם אני לא אקבל טלפון ממי שצריך לתת לי את כל התשובות הנכונות - אדאג לכך שכל המשפחות של כל הדיירים יגיעו לפה. אני לא אוותר על כך".

מלי אביעוז, בתו של אחד הדיירים, העידה כי "אתמול בכריזה כרזו לדיירים שהם נכנסים לבידוד ולא לצאת מהחדרים וזהו, וכאן זה נגמר". אביעוז הוסיפה כי "זו הרי פצצה מתקתקת, ולא עשו להם בדיקות".