הנתון הגבוה מאז ספטמבר: יותר מ-10,000 מאומתים לקורונה אובחנו אתמול

משרד הבריאות עדכן כי לאחר שבוצעו כ-200 אלף בדיקות, מהן 5.51% היו חיוביות, מספר החולים הפעילים עלה ל-45,580, מתוכם 38 מונשמים. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועומד על 1.9. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-8,247

זמן צפייה: 07:14

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי אתמול אובחנו 10,644 נדבקים חדשים בקורונה - הנתון הגבוה ביותר מאז חודש ספטמבר האחרון. ביממה האחרונה בוצעו כ-200 אלף בדיקות, מתוכן 5.51 התקבלו כחיוביות.

במקביל, מספר החולים הפעילים עלה ועומד כעת על 45,580. כמו כן, נרשמה גם עלייה קלה במספר החולים הקשים שעומד כעת על 117, כאשר גם מספר המונשמים עלה ונמצא כעת על 38. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות גם כן ועומד על 1.9.

מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-8,247. בתוך כך, נכון להיום נרשמו 15,242 תלמידים מאומתים לקורונה בארץ, ו-2,171 צוותי חינוך. כמו כן, ישנם 92,848 תלמידים מבודדים, ו-4,411 מבודדים מצוותי החינוך.

Xneiqm
מתחם בדיקות קורונה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שחוסן הבוקר במנה הרביעית, מסר: "מבחינתי זה אירוע מרגש לקבל את מנת הבוסטר השנייה. מדובר בווריאנט מאוד מאוד מדבק, כפי שאנו רואים. התחלואה עולה ומזנקת כל יום. התלבטנו מאוד לגבי החיסון הרביעי, לקח כמה ימים עד שאישרנו, אבל ברגע שאישרנו, אנו בטוחים שזה יסייע לנו, לכל אחד, להתמודד עם המחלה ולנו כמדינה, להתמודד עם המגפה הזו. אני מקווה מאוד אל מול התקופה המורכבת שצפויה לנו עם הרבה מאומתים, שבזכות החיסונים נוריד את התחלואה הקשה ונוכל לעבור את התקופה הזו".

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט סיכם אתמול עם שרי החוץ, הבריאות, הפנים, התיירות והתחבורה כי החל מיום ראשון הבא, 9 בינואר, תותר כניסת זרים מחוסנים או מחלימים ממדינות כתומות - בכפוף למילוי טופס מקוון, ביצוע בדיקת PCR או אנטיגן לפני העלייה למטוס, ביצוע בדיקת PCR בכניסה לישראל ולאחריה כניסה לבידוד למשך 24 שעות או קבלת תשובה שלילית בבדיקה. כמו כן, זרים שאינם מחוסנים או מחלימים לא יורשו להיכנס לישראל. בנוסף, זרים ממדינות אדומות, למעט מי שכניסתם אושרה על ידי ועדת החריגים, לא יורשו להיכנס לישראל.

בתוך כך,ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, שהתראיינה אמש לחדשות 13, אמרה כי בגל האומיקרון הנוכחי "אין שליטה. זו מגפה שהולכת וגדלה בצורה מהירה, כמו בכל מקום בעולם. האמירה שהולכים למדיניות של הכלה היא לחלוטין לא נכונה".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

"אנחנו מבינים שעם גל האומיקרון הדבר הזה יותר קשה ואנחנו צריכים להתמקד לא רק בלצמצם הדבקות אלא גם בלצמצם תחלואה קשה" אמרה ד"ר אלרעי פרייס. "האומיקרון מדביק אנשים שהחלימו. גם מחלימים של זני אלפא, ביתא ודלתא. אני לא יכולה לחתום על זה שהווריאנט הבא לא ידביק מחלימי אומיקרון".