קורונה בישראל: עלייה במספר החולים הקשים ובמקדם ההדבקה, שיעור החיוביים מעל 2%

760 מאומתים זוהו ביממה האחרונה בישראל, מתוך כך 45 אלף בדיקות. סך הכל ישנם 11,894 חולים פעילים בישראל, 98 מתוכם במצב קשה. בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי עד כה זוהו בישראל 1,118 מאומתים לזן האומיקרון, כאשר 723 מתוכם שבו מחו"ל

זמן צפייה: 05:13

העלייה בתחלואה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי ביממה האחרונה התגלו 760 מאומתים חדשים לקורונה, כשבמקביל מקדם ההדבקה עלה שוב ועומד כעת על 1.41. כמו כן, אחוז החיוביים מתוך כ-45 אלף בדיקות שבוצעו אתמול עומד על 2.07%, כאשר ישנם סך הכל 11,894 חולים פעילים בישראל, 98 מתוכם במצב קשה.

מנתונים נוספים של משרד הבריאות עולה כי עד כה נפטרו כתוצאה מסיבוכי המחלה 8,239 בני אדם. בד בבד, נמשך מבצע החיסונים באוכלוסייה, כאשר עד כה 6.5 מיליון בני אדם התחסנו במנה הראשונה, 5.8 במנה השנייה ו-4.1 מיליון בני אדם התחסנו במנת הבוסטר.

קורונה בנתב''ג
קורונה בנתב''ג | צילום: רויטרס

בתוך כך, לפי נתונים שפורסמו אמש, ביממה האחרונה מספר המאומתים לזן האומיקרון הוכפל, כאשר 591 בני אדם זוהו כנושאים את הזן החדש, מתוכם 723 ששבו מחו"ל. כמו כן, קיים חשד גבוה לעוד 861 מקרים של חשיפה לאומיקרון, שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף לגביהם.

כזכור, במהלך סוף השבוע קבינט הקורונה העביר באופן סופי את האחריות לאכיפת התו הירוק מהנהלות הקניונים לחנויות הגדולות, שיחוייבו להעסיק סדרני קורונה שיסרקו את הברקודים על גבי התווים הירוקים, אך הרשתות מתקשות לגייס כוח אדם.

באשר לפיצויים על הנזקים שעתידים להיגרם לרשתות, במשרד האוצר לא נלהבים לשלם וטוענים כי הגבלות הקורונה, למשל בנתב"ג, סידרו לרשתות האופנה רווחי עתק, מכיוון שרוב הציבור לא נוסע לחו"ל והצרכנים מוציאים יותר כסף בארץ. לכן אומרים באוצר כי החנויות עצמן צריכות לשאת בעלות שתיגרם להן, ואין כוונה בשלב הזה להעביר להם מענקים או פיצויים אחרים מקופת המדינה.

בדיקת קורונה בנתב''ג
בדיקת קורונה בנתב''ג | צילום: רויטרס

בד בבד, למרות התנגדותם של שרי תקווה חדשה והניסיון של חברי וועדת הכנסת לבלום את המהלך - החל ממחר אלפי תלמידים ברשויות אדומות וכתומות בהם אחוזי התחסנות נמוכים יחזרו ללמוד בזום, כאשר מדובר במאות כיתות. לדבריה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שמתנגדת למהלך, "מדובר בנזק אדיר לילדים שמחזיר אותם אחורה". כמו כן, קיים חשש לקראות תקופת בגרויות החורף, שעלולה להידחות או להתבטל.