מספר הנדבקים ממשיך לעלות: 1,400 מאומתים חדשים אתמול, מקדם ההדבקה עלה

משרד הבריאות עדכן כי אחוז החיוביים מתוך כ-110 אלף בדיקות שבוצעו אתמול עומד על 1.44%, כשבמקביל מקדם ההדבקה עלה מאז אתמול ועומד על 1.34. נכון לעכשיו, ישנם 9,591 חולים פעילים בישראל, 84 מתוכם במצב קשה

קורונה ישראל רחובות מסיכות מסכות
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

המספר הגבוה מאז אוקטובר: משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי ביממה האחרונה התגלו 1,400 מאומתים חדשים לקורונה, כשבמקביל מקדם ההדבקה עלה שוב ועומד כעת על 1.34. כמו כן, אחוז החיוביים מתוך כ-110 אלף בדיקות שבוצעו אתמול עומד על 1.44%, כאשר ישנם סך הכל 9,591 חולים פעילים בישראל, 84 מתוכם במצב קשה.

מנתונים נוספים של משרד הבריאות עולה כי עד כה נפטרו כתוצאה מסיבוכי המחלה 8,239 בני אדם. בד בבד, נמשך מבצע החיסונים באוכלוסייה, כאשר עד כה 6.4 מיליון בני אדם התחסנו במנה הראשונה, 5.8 במנה השנייה ו-4.1 מיליון בני אםד התחסנו במנת הבוסטר.

בדיקת קורונה בנתב''ג
בדיקת קורונה בנתב''ג | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול נפתחו בקניונים מרכזיים בארץ מתחמי חיסון לציבור הרחב. מתחמי החיסונים פתוחים לקהל בין השעות 20:00-11:00, ואין צורך בתאום מראש של תורים. במקיל, נמשכים החיסונים בקופות החולים, בבתי הספר על ידי אחים ואחיות ובנקודות מרכזיות ברשויות המקומיות.

בתוך כך, מוקדם יותר השבוע המליצו מומחי משרד הבריאות על חיסון רביעי לקבוצות סיכון, בני 60 ומעלה ומדוכאי חיסון, ולעובדי בצוותי הרפואה בכל הגילאים, ארבעה חודשים לאחר מנת הדחף. ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך על החלטה: "בשורה נפלאה, אל תבזבזו זמן - צאו להתחסן".

בהמשך לכך, הנחה בנט את שר הבריאות, ניצן הורוביץ, בכירי משרדו וראשי קופות החולים מכבי, לאומית, כללית ומאוחדת, להיערך למבצע נרחב לחיסון רביעי של כלל המבוגרים מעל גיל 60 והצוותים הרפואיים בישראל.