המספר הגבוה ביותר מאז סוף אוקטובר: 719 אומתו אתמול לקורונה

משרד הבריאות עדכן כי מספר המאומתים ביממה האחרונה הוא הגבוה ביותר זה שישה שבועות. במקביל, בדרופ אפריקה דיווחו על עלייה גדולה מאוד בתחלואה, זאת לצד ההגנה שככל הנראה מעניק החיסון נגד זן הקורונה בחדש

זמן צפייה: 02:03

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי ביממה האחרונה זוהו בישראל 719 מאומתים חדשים חנגיף הקורונה - המספר הגבוה ביותר זה שישה שבועות (מסוף חודש אוקטובר). במקביל, בדרום אפריקה דיווחו היום כי חלה עלייה גדולה מאוד בנתוני התחלואה, זאת לצד ההגנה שמעניק ככל הנראה החיסון נגד הזן החדש של הקורונה.  בהמשך לכך, ייתכן כי חלק ניכר מהמאומתים שהיו היום ויהיו מחר הם מאומתי מבצע האנטיגן שחל אתמול. ‏נכון לשעה 9:00 - אחוז התלמידים החיוביים במבצע האנטיגן- 0.05%. (516 מתוך 909,955 שנבדקו).

מנתונים נוספים של משרד הבריאות עולה כי אחוז החיוביים ביממה האחרונה עומד על 0.62%, זאת מתוך כמעט 105 אלף בדיקות לגילוי נגיף הקורונה שנערכו אתמול בישראל. בנוסף, 106 חולים נמצאים במצב קשה, מתוכם 72 במצב קריטי ו-61 מונשמים. מספר הנפטרים כתוצאה מסיבוכי המחלה עומד על 8,209 מאז תחילת המגפה.

קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה
קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה | צילום: רויטרס

כזכור, משרד הבריאות עדכן אתמול כי מספר המאומתים לווריאנט האומיקרון עלה ל-21, מהם 16 מאומתים ששבו מדרום אפריקה, ארצות הברית, אנגליה, צרפת ואיחוד האמירויות, וחמישה נוספים שמהווים מגעים של שבים מדרום אפריקה וארצות הברית.

מבין המאומתים, 8 לא מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מהחלמתם, ומחוסנים במנה שנייה שעברה חצי שנה ממועד חיסונם) ו-13 מוגנים. בנוסף קיים חשד גבוה ל-21 מקרים נוספים של חשיפה לזן החדש, לגביהם עדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. מבין החשודים, 14 לא מוגנים ו-7 מוגנים. 16 מבין החשודים לא שהו בחו"ל לאחרונה. בנוסף קיימים 17 מקרים נוספים המוגדרים ב"חשד נמוך", ונשלחו לבדיקה חוזרת.