נתניהו לשרים: בשבוע הבא אציג את פרטי אסטרטגיית היציאה מההסגר

בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 כי הצעדים הראשונים לסיום המשבר במשק יתחילו ב-19 באפריל, אך עדיין לא התקבלה על כך החלטה. הדיון בנושא יהיה הראשון מאז התפרצות המגפה

זמן צפייה: 01:27

מגפת הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר לשרים בישיבת הממשלה שהתקיימה הלילה (שלישי) כי בשבוע הבא הוא יציג לממשלה את פרטי אסטרטגיית היציאה מההסגר. בכיר ישראלי אמר כי זה יהיה הדיון המסודר הראשון בממשלה בנושא מאז תחילת משבר הקורונה. היעד לצעדי יציאה ראשונים מההסגר הוא ה-19 לאפריל במיוחד בכל הנוגע להחזרת המשק לתפקוד, אולם לא התקבלה על כך עדיין החלטה.

בתוך כך, מת הערב גבר בן 37, שסבל ממחלות רקע קשות, בבית החולים השרון שבפתח תקווה, ובכך עלה מניין המתים מסיבוכי המחלה ל-61 בני אדם. מדובר בישראלי הצעיר ביותר שהלך לעולמו, בעקבות ההידבקות בנגיף. בתוך כך, הרב הראשי לשעבר, אליהו בקשי דורון, נדבק גם הוא בקורונה ואושפז במצב יציב בבית החולים שערי צדק שבירושלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המת מקורונה הצעיר עד כה: בן 37 שסבל ממחלות רקע קשות

נשיא טורקיה תרם מטוס שהביא ארצה סטודנטים ערבים ישראלים

נתניהו לשרים: בשבוע הבא אציג את פרטי אסטרטגיית היציאה מההסגר

חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה
חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי מספר החולים שאובחנו כנשאי קורונה בישראל עלה ל-9,006 בני אדם. 153 מהחולים במצב קשה, ומתוכם 113 מונשמים. 181 במצב בינוני - והיתר קל. בין המתים, קשישה בת 95 מבית האבות "משען" בבאר שבע - הקורבן השמיני של המוסד. היא הלכה לעולמה בבית החולים איכילוב. מאוחר יותר קשיש כבן 90 שהגיע ממוסד גריאטרי מת במהלך הלילה בבית החולים וולפסון, לאחר שאושפז לפני שבוע במצב קשה במחלקה לטיפול בחולי קורונה. מוקדם יותר מת קשיש בן 80 שסבל ממחלות רקע בבית החולים השרון. הוא היה מונשם מספר שבועות לאחר שחלה בווירוס.

במקביל, אישרה הממשלה את תקנות החירום להגבלת התנועה לקראת חג הפסח. במסגרת התקנות, הערב משעה 19:00 יחל סגר שבמסגרתו תיאסר יציאה מהעיר המגורים ומעבר בין עיר לעיר. בירושלים יחול איסור לעבור מרובע לרובע. משלוחי מזון מוכן יוכלו להימשך עד מחר ב-15:00.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

החל ממחר בשעה 15:00 יחל עוצר, שבמסגרתו חל איסור על יציאה למרחק של יותר ממאה מטרים מהבית, עד יום חמישי בשעה 07:00 בבוקר. לאחר מכן, עד יום שישי בשעה 07:00 בבוקר, ישוב הסגר ותיאסר תנועה בין ערים בלבד. החל משישי בבוקר יוחזרו ההגבלות הקיימות היום.

לאורך כלל הזמן הזה, מהיום בשעה 20:00 בערב ועד ליום שישי בשעה 07:00 בבוקר, יחול איסור על הפעלת תחבורה ציבורית כולל טיסות נוסעים בינלאומיות. משרד הבריאות הבהיר כי מותר לצאת מהבית על מנת לסייע לאדם עם מגבלה רפואית או מצוקה. הסעה לעיר אחרת אינה מותרת כשלעצמה. ילדים להוריד גרושים יוכלו לעבור בין ההורים במהלך החג.

נהגי מוניות יוכלו לעבוד כרגיל, האחריות במקרה של נסיעה שלא לצורך תיפול על הנוסע. בד בבד, מתיעוד ממצלמות נתיבי ישראל עולה כי שעות לפני תחילת הסגר - נרשמת תנועה ערה ועומסים בכבישים, גידול של 45% לעומת התנועה בשגרה.