משרד הבריאות במגעים לרכוש תרופה יפנית שהוכיחה יעילות לנגיף

התרופה הצליחה לקצר עבור חולים ביפן את משך המחלה מ-11 ימים לארבעה ימים בלבד. מדינות רבות מעוניינות כעת לרכוש אותה ובישראל מתנהלים מגעים בניסיון לקבל כמה מאות דגימות ראשונות

זמן צפייה: 01:33

משרד הבריאות מנהל מגעים לרכישת תרופה יפנית שהוכחה כיעילה לקיצור משך המחלה מ-11 ימים לארבעה ימים בלבד.

מדינות רבות נושאות כעת עיניים ליפן ומעוניינות לרכוש את התרופה, וכמותן גם ישראל מנסה לקבל כמה מאות דגימות ראשונות. שוקי שמר, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, התייחס לדיווח הערב (חמישי) בחדשות 13 ואמר: "אני מציע לא להתלהב. זו תרופה, צריך לראות אם היא עובדת".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

הבוקר, דווח כי מניין החולים בישראל עלה ל-529. בין החולים בישראל שישה במצב קשה, 13 בינוני והשאר, 498, קל. 12 בני אדם החלימו עד כה מהנגיף, בהם רופא מאיכילוב.

הלילה המוסד הביא לישראל 100 אלף ערכות לבדיקת קורונה, מתוך חמש מיליון ערכות שיובאו בסך הכל בימים הקרובים. בתגובה, מסרו בכירים במשרד הבריאות: "הציוד שהובא - לא נכון. לא בדיוק מה שהיינו צריכים".

מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה
מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה | צילום: רוני אלברט

פקידים בכירים במוסד התייחסו לדברי משרד הבריאות, ואמרו: "עלה צורך דחוף, אז המוסד התחיל לעסוק בנושא רכש ציוד לבדיקות קורונה במהירות. נבדוק מול משרד הבריאות מה היתה הבעייה  - ולהבא ידייק ויביא את מה שצריך".

המחסור הגדול ביותר בישראל כרגע הוא במטושים ומבחנות לאיסוף הדגימות. הציוד שהמוסד הביא, כך על פי הבכירים, אינו מטושים ומבחנות. בדיקת הקורונה מחולקת לשלושה שלבים: שלב איסוף הדגימה - שם זקוקים למטושים ומבחנות. השלב הבא הוא תהליך ה-PCR, שבו בעצם הדגימה נבדקת. לאחר מכן נעשה מיצוי של ה-RNA מתוך תוצרי השלב הקודם. על פי אותם גורמים במשרד, הציוד שרלוונטי לשלב האחרון בתהליך. כלומר, הוא לא מה שמשרד הבריאות צריך על מנת להגדיל את מספר בדיקות הקורונה.