לראשונה: נמצאה תרופה שמורידה משמעותית שיעור התמותה מקורונה

חוקרים בריטים טוענים ש"דקסמתזון", הניתנת בין היתר כמענה למחלות ריאות, יכולה להציל כשליש מהמונשמים. לפי הערכתם, שימוש בתרופה בבריטניה יכול היה להציל את חייהם של כ-5,000 בני אדם

זמן צפייה: 01:18

חוקרים בריטים טוענים היום (שלישי) כי מצאו שהתרופה "דקסמתזון", הניתנת כמענה למחלות ריאות, אלרגיות, זיהומים בעור ועוד, יכולה להציל כשליש מחולי הקורונה המונשמים, כשהיא ניתנת במנות קטנות. מדובר בתרופה זמינה וזולה באופן יחסי.

מדובר בפעם הראשונה שנמצאה תרופה שמורידה משמעותית את שיעור התמותה מהנגיף. נוסף על כך, החוקרים העריכו כי שימוש בתרופה בבריטניה מתחילת המגפה היה יכול להציל את חייהם של כ-5,000 בני אדם.

אתמול, כזכור, ביטל ה-FDA את אישור החירום שניתן להידרוכלורוקווין, תרופה נגד מלריה שטראמפ הודיע בעבר כי הוא נוטל אותה כדי שלא להידבק בנגיף, ושאף הובאה לישראל.

לעוד כתבות בנושא:

ישראל חתמה על הסכם עם חברת "מודרנה" לאספקת חיסון לקורונה

המבקר: אבחן השימוש באמצעי האיכון של השב"כ לאיתור חולי קורונה

ישראל במו"מ מתקדם עם "מודרנה" על אפשרות לאספקת חיסון לקורונה

מעבדה
מעבדה | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כחודש וחצי מנהל התרופות והמזון האמריקני אישר את השימוש ברמדסיביר, התרופה שפיתחה חברת גיליאד, לשימוש עבור חולי קורונה. אישור התרופה, שפותחה במקור טיפול בנגיף האבולה, נועד לחולי קורונה המאושפזים במצב קשה. מחקר שבוצע בתרופה גילה כי השימוש בה קיצר את זמן ההחלמה עבור חולים במצב קשה. עם זאת, אישור של מנהל התרופות והמזון עדיין אינו אישור רשמי, שבשבילו צריך סקירה רחבה יותר של התרופה והשפעותיה.

במהלך פגישה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחדר הסגלגל, אמר מנכ"ל גיליאד, דניאל אודיי, שהאישור הינו צעד ראשון חשוב, וציין שהחברה תתרום 1.5 מיליון מבחנות עם התרופה. סטיבן האן, העומד בראש מנהל התרופות והמזון, אמר במהלך הפגישה כי "זהו האישור הראשון שניתן לטיפול בחולי קורונה, כך שאנו גאים מאוד להיות חלק מכך.

בקבוקון המכיל את התרופה רמדיסביר, שאושרה לטיפול בחולי קורונה | צילום: רויטרס

ממידע שעלה ממחקר שפורסם על ידי מכוני הבריאות הלאומיים בארה"ב, התרופה הפחיתה את השהייה באשפוז של חולים ב-31% לעומת אלה שטופלו בתרופת דמה, אך לא שיפרה את אחוזי התמותה באופן משמעותי.