התפרצויות קורונה בשני בתי אבות בי-ם: לפחות 4 עובדים נדבקו

בבתי האבות "מגדל נופים" ו"נופי ירושלים" ישנה הדבקה, ורבים מהעובדים והדיירים נמצאים בבידוד, לאחר שעובדת סוציאלית שחלתה הדביקה אחות שעובדת בשני המוסדות. מנהל "מגדל נופים": "קרב אבוד"

זמן צפייה: 01:26

מגפת הקורונה: התפרצות קורונה התגלתה בבית האבות "מגדל נופים" בירושלים, לאחר שלפחות ארבעה מאנשי הצוות נדבקו בנגיף. בנוסף, ישנה מחלקה סיעודית בבית האבות "נופי ירושלים" שחלה בה התפרצות, לאחר שחולה מספר 45, עובדת סוציאלית, הדביקה אחות שעובדת בשני בתי האבות, והפכה אותה לחולה מספר 131.

"ביום שני שעבר אחת מהעובדות הסוציאליות של המקום אובחנה בקורונה, וכל מי שבא איתה במגע - עשרה אנשי צוות ועשרה דיירים נדרשו בבידוד", סיפר מנהל "מגדל נופים" רפי פולק. "קשה לומר במדויק כמה חולים יש, כרגע כ-15 מחויבים בבידוד, ואנחנו הכנסנו את כל הדיירים לבידוד".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2003152041' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם מנהל בית האבות "מגדל נופים"' kid='1_p2vdctno' duration='241'']

"אני מנהל קרב מאסף כל יום מחדש, עם צוות מאוד קטן", הוסיף. "זה קרב אבוד מראש, יש לנו פה 'ספינת קורונה' שבה כל הדיירים בקבוצת סיכון. עוד לא מבינים את חומרת המקרה, והגיע הזמן שייתנו על זה את הדעת".

עוד בחדשות 13:

הממשלה אישרה את התקנות המאפשרות לשב"כ לאכן חולי קורונה

בצל התפשטות הקורונה: פתיחת משפטו של נתניהו נדחתה ל-24 במאי

נשקלת הכרזה על משק לשעת חירום וצמצום התחבורה הציבורית

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1503202103' autoplay='0' credit='' desc='תמיר טל, אמו בבית האבות בו הייתה התפרצות של קורונה' kid='1_q2xakrp3' duration='156'']

תמיר טל, שאמו רות מתגוררת בבית האבות "מגדל נופים" בירושלים, בו התרחשה ההתפרצות של הנגיף, אמר לחדשות 13 כי "הודיעו לנו ביום שישי בבוקר כי חלתה עובדת סוציאליות במוסד וכי חלק מהעובדים נכנסו לבידוד. בימים האחרונים הודיעו על עוד עובדות שנדבקו. כל הדיירים לבידוד. הבניין מתייחס לכך מאוד ברצינות ומגיע לצוות ולניהול ציון לשבח".

עוד אמר טל כי "משרד הבריאות לא נתן לכך שום התייחסות. הבניין דאג להקל על החרדה של הדיירים. כמו כן, בוצע חיטוי של הבניין בעלות של הרבה מאוד כסף ודאגו לכך שיגיעו שירותי מזון לדלתם של הדיירים - עם עושים עבודה יפה מאוד".

עורך הדין אילן בומבך פנה מטעם איגוד בתי האבות למשרד רואש הממשלה ולמשרד הבריאות,  בטענה שיש מחסור חמור בצוות ובציוד לטיפול נגד נגיף הקורונה.

מוקדם יותר הערב אישרו שרי הממשלה פה אחד את התקנות שמאפשרות לשב"כ לאכן חולי קורונה, אזרחים שחשודים כי נדבקו בקורונה ואזרחים ששהו בסביבתם. השב"כ יאכן את המיקומים של אותם אנשים ואת נתיב התנועה שלהם ב-14 הימים שקדמו לכך. בהחלטת הממשלה נכתב כי השב"כ יוסמך אך ורק לצורך ההתמודדות עם הקורונה ורק לפרק זמן של 30 יום, בסיומם יימחקו כל הנתונים שנאספו.

בשעות אלו נשקלת החמרה נוספת בהגבלות בשל התפשטות הקורונה, וראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן אם להכריז הערב על נהלי משק לשעת חריום, וכן צמצום עד ביטול התחבורה הציבורית, והגבלת מקומות עבודה ל-30% נוכחות או עד שמונה עובדים.

בכירים במגזר הפרטי קיימו הערב פגישות במשרד האוצר, במטרה לבטל את ההגבלה הצפויה על מקומות העבודה. בין השאר, הציעו כל הארגונים הכלכליים להימנע לחלוטין מפיטורים עד אחרי פסח, ולהסתפק ביציאה לחופשה ללא תשלום. זאת בתנאי שהאוצר יקצה שלושה מיליארד שקלם לעסקים במצוקה, ידחה את תשלום המע"מ והביטוח הלאומי לעצמאים בחודש לפחות ויבטל את חובות הארנונה לעסקים קטנים בסגירה.

חיטוי המליאה טרם השבעת הכנת ה-23
חיטוי המליאה טרם השבעת הכנת ה-23 | צילום: דינה וולמן - דוברות הכנסת

בתוך כך, פיקוד העורף פתח היום מוקד מידע משותף למד"א ולצה"ל, שיתגבר את המענה לציבור בכל הקשור לנגיף הקורונה. כמאה אנשי מילואים מאיישים את המוקד. המוקד מיועד למי שנמצא בבידוד ביתי ופיתח תסמינים דוגמת חום מעל 38 מעלות, שיעול או קשיי נשימה. ניתן לפנות באמצעות חיוג לקו הקבוע של מד״א שמספרו 101. המוקד מאויש 24 שעות ביממה על ידי אנשי מד״א ואנשי פיקוד העורף בסדיר ובמילואים.

בד בבד, ראש הממשלה נתניהו וסביבתו עברו היום בדיקות קורונה שגרתיות - כך לפי הנחיות סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה. לאף אחד מהנבדקים לא הופיעו תסמינים טרם הבדיקה.