423 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול - 0.8% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי לאחר שבוצעו כ-60 אלף בדיקות, אחוז הבדיקות החיוביות הוא הגבוה ביותר מאז חודש אפריל • כפי שפורסם בחדשות 13: משרד הבריאות אישר לחסן מדוכאי חיסון במנה שלישית מהיום

זמן צפייה: 02:36

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי אתמול אובחנו 423 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-60 אלף בדיקות מהן 0.8% היו חיוביות - הנתון הגבוה ביותר מאז חודש אפריל. כעת, מניין החולים הפעילים עלה ל-4,097, מתוכם 47 במצב קשה ובהם 13 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,438.

בד בבד, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, משרד הבריאות אישר לחסן מדוכאי חיסון במנה שלישית מהיום בקופות החולים. ‏המרווח המומלץ הוא בין ארבעה לשמונה שבועות מהמנה השנייה. אמש, החליטו במשרד כי בתור התחלה היא תינתן רק עבור קשישים בבתי אבות ואוכלוסיות בסיכון, שייקבעו על פי פרמטרים של גיל ומחלות רקע.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

במערכת הבריאות הודיעו בנוסף כי לאור ההבטחה של פייזר להקדים את אספקת החיסונים לתחילת אוגוסט, מהיום - כל בני ה-12 ומעלה שטרם התחסנו ומעוניינים לעשות זאת, יוכלו לזמן תור בקופת החולים. ילדים מתחת לגיל 12 יוכלו לקבל את החיסון אם הם סובלים ממחלות רקע משמעותיות, וכפוף לאישור של ועדה מיוחדת.

מחר צפוי להתכנס קבינט הקורונה. שם, משרד הבריאות ימליץ להחזיר את התו הירוק לאלו שלא התחסנו, באירועים רבי משתתפים. כך, אדם שאינו מחוסן יידרש להציג בכניסה לאירוע בדיקת קורונה בתוקף של עד 72 שעות. בשלב זה, המשרד לא יבקש את החזרת הקפסולות בפתיחת שנת הלימודים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

שר הבריאות ניצן הורוביץ אישר את הפרטים, ובריאיון לחדשות 13 הסביר כי "בכניסה לחתונות, כל אורח יצטרך להביא בדיקה או להיבדק בעמדה מהירה. אנחנו רוצים למנוע את ההדבקות באירועים באולמות סגורים, שהם בסיכון גבוה. אנחנו יודעים שיש שם הדבקה עצומה".

בינתיים, במערכת הבריאות בוחנים האם העלייה במניין הנדבקים קשורה לזן הדלתא - או לחיסון והעילות שלו. אחת האפשרויות שנבחנת היא שזן הדלתא הוא הרבה יותר אגרסיבי ולכן מצליח לשבור את החיסון, אולם הנחה זו אינה מגובית על ידי מחקרים, שכן - אלה בכלל מראים כי יעילות החיסון נגד הדלתא דומה לזו שנרשמה נגד הזנים האחרים.

אפשרות אחרת היא שישנה דעיכה מסוימת בחיסון - אופציה שנתמכת על ידי נתונים של חברת "פייזר", שמראים ירידה בקבוצות הניסוי הקליני. כעת, החשש במערכת הבריאות הוא שישנה ירידה בעילות החיסון לאורך זמן ולכן, כאמור, יש לבחון מתן מנה שלישית לאוכלוסיות בסיכון.