חרף עמדת משרד הבריאות: מ-7:00 ניתן לעבור מעיר לעיר

במשרד הבריאות ביקשו להמשיך את האיסור על מעבר בין ערים ויישובים עד אחרי חול המועד והחג השני של פסח, אך למרות זאת הוחלט שלא להאריך את הסגר. תחבורה ציבורית וטיסות יחודשו

זמן צפייה: 00:39

מגפת הקורונה: לאחר שבמשרד הבריאות ביקשו להמשיך את הסגר עד לסוף חג הפסח - הוחלט אמש (חמישי) כי החל מהבוקר ב-7:00 ניתן יהיה לעבור מעיר לעיר.

המשמעות היא שתתאפשר יציאה מהיישובים לצורך הצטיידות במזון תרופות וציוד חיוני אחר. תחבורה ציבורית וטיסות יחודשו.

ממשרד האוצר נמסר: "המגבלות הנוספות שהוטלו לפני החג על מקומות העבודה יוסרו מחר בבוקר כמתוכנן; יוחזר המצב למגבלות שהיו קיימות ערב ליל הסדר. בנוגע לפרסומים על המשך הסגר הנוכחי - ראש המל"ל עדכן את מנכ"ל משרד האוצר כי בשלב זה החזרה מחר תהיה למצב שהיה לפני ליל הסדר, כמתוכנן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מת הדייר ה-11 מ"משען"; אלפי בדיקות קורונה יבוצעו בבתי האבות

כבישים ריקים לחלוטין וכוחות משטרה מתוגברים: כך נראה חג בהסגר

מגפת הקורונה: יותר ממיליון וחצי בני אדם נדבקו ברחבי העולם

חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה
חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה | צילום: רויטרס

כזכור, שלשום החלה המגבלה האוסרת על יציאה לקניות בסופר בכלל, קרוב או רחוק, וגם אם הוא בטווח מאה מטרים מהבית. לאחר שעה זו הנחיות משרד הבריאות שמאפשרות תנועה בין ערים היו אמורות לחזור.

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בריאיון לחדשות 13 כי "אם לא היינו מממשים את הנחיות משרד הבריאות, מספר החולים המונשמים היה לפחות אלף".  בר סימן טוב הודה לציבור הישראלי והוסיף כי "רק הודות לזה אנחנו במצב שלנו היום".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 79 ישראלים מתו עד כה מנגיף הקורונה, וכי מניין החולים עלה ל-9,755. 165 מהנדבקים בנגיף נמצאים במצב קשה, מתוכם 119 מונשמים. 171 חולים במצב בינוני, 8,476 במצב קל ו-864 בני אדם החלימו ושוחררו.

אחד המתים אתמול הוא קשיש בן 86, דייר בית אבות יוקרה יבנאל. הגבר, שסבל ממחלות רקע רבות, הגיע לבית החולים פוריה במצב אנוש, כשהוא סובל מדלקת ריאות קשה. זהו הדייר החמישי של בית האבות ביבנאל שמת מהנגיף. בכך עלה מניין המתים מקורונה בבתי אבות בישראל ל-25. כמו כן, הלכה לעולמה קשישה בת 90 במרכז רפואי מאיר, ומת בן 72, עם מחלות רקע במרכז הרפואי שיבא.

שוטר מג''ב בימי הקורונה בירושלים
שוטר מג''ב בימי הקורונה בירושלים | צילום: רויטרס

שלשום הלך לעולמו גבר בן 63 בבית החולים סורוקה, לאחר שאובחן חיובי לנגיף הקורונה. מבית החולים נמסר כי הוא סבל ממחלות רקע. מוקדם יותר אתמול עדכן בית החולים שערי צדק שקשישה בת 90 עם מחלות רקע רבות ומורכבות מתה לאחר שאושפזה לפני כשבוע.