מניין המתים מקורונה עלה ל-71 – בהם 10 מבית האבות משען בב"ש

שני קשישים בני 96 ו-97 מבית האבות שסבלו ממחלות רקע רבות מתו בבית החולים סורוקה. מספר החולים עלה ל-9,404 בני אדם, בהם 147 במצב קשה ומתוכם 122 מונשמים

זמן צפייה: 03:09

מגפת הקורונה: משרד הבריאות הודיע הבוקר (רביעי) על שישה מתים נוספים מאז אתמול כתוצאה מנגיף הקורונה. בכך, מספר מקרי המוות עלה ל-71. כמו כן, 9,404 בני אדם נדבקו עד כה במחלה, 147 מהם במצב קשה ומתוכם 122 מונשמים. 801 בני אדם החלימו ושוחררו מבתי החולים.

שניים מהמתים דיירים מבית האבות "משען" בבאר שבע, שסבלו ממחלות רקע רבות ואושפזו בבית החולים סורוקה לאחר שאובחנו כחיוביים לנגיף.

שמו של אחד הדיירים הוא שמעון ריינזילבר, ניצול שואה בן 97. הוא הותיר אחריו ילד אחד, שלושה נכדים ושמונה נינים. הנכד שלו אורן סיפר כי "הוא מת לבד, בלי אף אחד לצידו". שמעון הגיע לבית האבות משען לפני שש שנים יחד עם אשתו צילה, היא נפטרה לפני 3 חודשים.

משפחתו סיפרה כי לאחר שהרגיש לא טוב והתאשפז, התקבלו תוצאות שליליות לקורונה ואחרי בדיקה שלילית נוספת הוא חזר לבית האבות משען"זו הייתה הטעות של חיינו". ימים ספורים לאחר מכן המשפחה התבשרה שהוא אכן חולה קורונה. נכדו העביר ביקורת חריפה על התנהלות בית האבות: "הקורונה היא הכדור שהרג את סבא שלי - אבל משען לחצו על ההדק. והם הרגו עוד לפניו וימותו עוד אחריו. זה ממש מחנה השמדה בחסות המדינה".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אמש, הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי מספר הבדיקות לנגיף הקורונה במרכזים הגריאטריים יורחב. על כן, במקום שאובחן בו חולה בנגיף - כל הדיירים ואנשי הצוות ייבדקו.

יו"ר א.ב.א, רוני עוזרי, אמר בתגובה להודעת משרד הבריאות: "מוזר שרק בג"ץ של א.ב.א גורם למשרד הבריאות להודיע על בדיקות קורונה בבתי האבות והדיור המוגן. אנחנו לא רוצים לשער בנפשנו, כמה חולים וכמה מתים שילמו בחייהם עד שמשרד הבריאות הסכים לקבל את דרישת א.ב.א שנשמעה כבר בתחילת המשבר לפני כחודש. מבחן התוצאה יהיה האם משרד הבריאות באמת יגיע אל המוסדות הללו באופן מיידי".

בתוך כך, בג"ץ קבע דיון דחוף בעתירה של איגוד בתי האבות והדיור המוגן, שהוגשה מוקדם יותר השבוע, נגד ממשלת ישראל ומשרד הבריאות. בית המשפט ביקש את תשובת המדינה עד יום שני, מיד אחרי החג. בעתירה דרש האיגוד ממשרדי הממשלה ובראשם משרד הבריאות לסייע במימון שעות נוספות, מערך הסעות לצוותים בשל ההסגר, ציוד שנקנה כדי למגן את הצוותים, ואיתור צוותי גיבוי שמחליפים אנשי צוות חולים או מבודדים.