הקורונה בישראל: 12 אלף מאומתים ביממה; יציבות בחולים הקשים

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי שיעור הבדיקות החיובות אתמול עמד על כ-18%, כשבמקביל מקדם ההדבקה רשם עלייה קלה בלבד ועומד כעת על 1.42. כזכור, אמש הודיע ממונה הקורונה כי עד כה נמצא בישראל אדם אחד שנדבק בווריאנט החדש BA3 שיובא מחו"ל

זמן צפייה: 01:01

משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי ביממה האחרונה אובחנו 12 אלף נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-66 אלף בדיקות, מהן כ-18% היו חיוביות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-67,026, מתוכם 300 במצב קשה. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 10,460. מקדם ההדבקה רשם עלייה קלה ועומד כעת על 1.42.

כזכור, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס אתמול בריאיון לגל"צ למגמת העלייה בתחלואה והעריך שהיא לא תהיה גדולה: "יש לנו מרווח מבחינת מערכת האשפוז, ואנחנו יכולים לעקוב ולקבל החלטות מושכלות בהתאם לנתונים".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

לפי דו"ח אמ"ן שפורסם אתמול, עלה כי בשלב זה שלושת הגורמים המרכזיים לעלייה בתחלואה הוא הפיכתו של הווריאנט BA2, המדבק יותר מהאומיקרון, לדומיננטי בישראל בדומה למדינות אחרות בעולם. בנוסף, הסרה הדרגתית של מגבלות התקהלות ופיחות משמעותי בזהירות ובהקפדה בציבור לצד קיומם של אירועים המוניים.

במקביל, ממונה הקורונה פרופסור סלמאן זרקא הודיע אמש כי אותר בישראל וריאנט חדש, שנקרא BA3 ויובא מחו"ל. עד כה בן אדם אחד בלבד אותר עם הווריאנט. זרקא קרא לגלות אחריות אישית לקראת החגים המתקרבים: פסח, פסחא, חודש הרמדאן וגם יום העצמאות.

עוד הוסיף זרקא כי "במידבקות גבוהה כמו של הBA2 יעילות ההגבלות פוחתת. יש חשש שתהיה עליה בתפשטות הנגיף". ההגנה מהמנות השלישית והרביעית מוקנית תוך שבועיים ולכן חשוב לא להמתין. משמעות מקדם ההדבקה הנוכחי - הכפלה תוך שבוע".