"מגפת שקר": המרצה שמשווה את הסגר על שכונות - לגטאות

היועץ העסקי דני ודיסלבסקי יצר סדרת סרטונים ברשת, ומציע גם קורסים בתשלום. המשתתפים בהרצאותיו חשבו שיקבלו כלים להתמודדות עם המשבר - אך גילו תוכן שנוי במחלוקת • מכחישי הקורונה, חלק ב'

זמן צפייה: 09:32

היועץ העסקי דני וידיסלבסקי יצר בחודשים האחרונים סדרת סרטונים פופולרית ברשת, "האמת של קורונה", שהפכה ויראלית עם התפשטות המגפה. הוא פרסם ספר בשם "סודות השיווק של ביבי", ויש לו עבר עשיר בסיינטולוגיה. לצד הייעוץ העסקי, הקורסים שהוא מעביר והסרטונים הפופולריים הוא מצליח גם לגייס דמויות שכולנו מכירים כדי לשכנע אותנו - שאין קורונה. אלפים רבים של צופים עוקבים אחרי הסרטונים האלה ואחרי תורתו של וידיסלבסקי עצמו. יש לו חברה לייעוץ עסקי ולפי האתר שלו הוא מייעץ לחברות גדולות ומצליחות במשק הישראלי. אז פנינו למועצה לכמה מהלקוחות הגדולות שמצויינות באתר שלו - אבל לאף אחת מהן השם דני וידיסלבסקי לא מוכר.

כל אחד מעשרות האנשים שהגיעו להרצאה שלו שילם מאות שקלים. הם חשבו שהם באו לקבל כלים אמיתיים, איך לשרוד במגפה הכלכלית. במקום זה המשתתפים שמעו מניפסט שנוי במחלוקת על מגפה לא קיימת שהומצאה על ידי בעלי עניין: "הקורונה בוודאי נמצאת פה, לפי הנתונים, יותר משני מיליארד שנה. עד שלא החליטו פוליטית לעשות את מה שעושים, היא לא עשתה כלום לאף אחד יותר מכל מחלה אחרת שיש כל הזמן". אחרי כשעה של הרצאה כמה מהמשתתפים כבר לא יכולים לשאת את ההסברים שהם מקבלים ל"אין מגפה" ומתחילים להתקומם ולהתעמת עם המרצה.

דני וידיסלבסקי
דני וידיסלבסקי | צילום: חדשות 13

בהרצאותיו, וידיסלבסקי גם עורך שוב ושוב השוואות לגרמניה הנאצית. הוא לא מתבייש לגייס את השואה, את היטלר, את הטלאי הצהוב ואת ד"ר מנגלה לטובת ההסבר שהוא מציע לקורונה בישראל. כשפרופ' לס שומע שיחד עם הכחשות הקורונה מגיעה גם ההתנגדות לחיסונים, הוא יוצא מכליו: "אני מתנגד לזה בכל תוקף. אם יש דבר שהאריך את תוחלת החיים של האנושות, זה החיסונים". את מכחישי הקורונה אנחנו כבר מכירים, בגלגול הקודם שלהם בתור מתנגדי החיסונים. בעוד שרוב הציבור מוקיע את מתנגדי החיסונים, רואה בהם סכנה ממשית, אי-הוודאות סביב הקורונה דווקא צוברת פופולריות, ויותר ויותר אנשים מאמצים את הקו הקונספירטיבי.

ד"ר ליאור אונגר, מומחה לנוירוכירורגיה ביה"ח שיבא, ציין כי "מדובר באדם רהוט, מאוד אינטליגנטי. הדברים שהוא אומר נשמעים מאוד-מאוד אמינים. במאמר מוסגר, הם ממש לא. שקרים מוחלטים" הוא אמנם מביע עמדות שמפקפקות בחיסונים, אבל אם תשלמו לו 300 שקלים, תקבלו את החיסון שהוא מציע – חיסון מנטלי. הוא גם מציע שיעור בכיתה גדולה תמורת 250 שקלים למשתתף ובגרסת ה"זום" 200 שקלים. "לאנשים יש רווח מהפצת חדשות הכזב, ולכן הרבה מהאנשים האלה מנצלים בצורה צינית את האפשרות להשתמש בחדשות כזב כדי לפרסם גם את עצמם", ציין אונגר.

דני וידיסלבסקי מסר בתגובה: "ההאשמות נגדי נועדו להפחיד אנשים, ולהסתיר מהם את האמת של הקורונה. אני תורם זמן וכסף רב כדי להציג מחקרים ועובדות כדי לעזור לאזרחים להירגע. לא מדובר בקץ האנושות, ואני קורא לאנשים לשמור על החוק בלי לאבד את הזכות לראות את האמת על המגפה".