הנגיף הסיני: תיאסר כניסת אזרחים זרים ממדינות במזרח הרחוק

משרד הפנים הודיע כי בעקבות החמרת הנחיות משרד הבריאות, ייסגרו המעברים למגיעים מתאילנד, הונג קונג, מקאו וסינגפור - נוסף על ההגבלות על המגיעם מסין. איסור זה לא יחול על אזרחים ישראלים

זמן צפייה: 02:04

הנגיף הסיני: משרד הפנים הודיע הערב (שני) כי תיאסר כניסת אזרחים זרים מתאילנד, סינגפור, הונג קונג ומקאו. זאת בעקבות החמרות הוראות משרד הבריאות מוקדם יותר היום. הוראה זו תחול רק על אזרחים זרים, ולא על ישראלים - שיחויבו בבידוד של שבועיים, ועל אנשים שעלו לטיסת המשך ממדינה שלישית - דרך אחת המדינות שצוינו.

שר הפנים אריה דרעי, הנחה את רשות האוכלוסין וההגירה להיות בקשר רציף עם משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

עוד בחדשות 13:

הנגיף הסיני: 99 חולים חדשים אובחנו על "ספינת הקורונה" ביפן

בעקבות הוראות הבידוד: תאילנד קוראת לאזרחיה לא להגיע לישראל

נגיף הקורונה: 105 מתו ביממה האחרונה בסין; 2,000 נדבקים חדשים

Counsul
קונסול ישראל בגואנז'ו שבסין נבדק בכניסה לבניין בזמן התרפצות נגיף הקורונה

מוקדם יותר היום, כאמור, הודיע משרד הבריאות על החמרת הנהלים של התיירים השבים ממדינות המזרח - וקבע כי כלל החוזרים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו - יחויבו בבידוד בית, גם אם אינם סובלים מתסמיני נגיף הקורונה. זאת, כדי למנוע ככל הניתן את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

מי ששב ממדינות אלה החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה. במסגרת ההנחיות יידרשו החוזרים לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה).

Cruise Ship Diamond Princess At Daikoku Pier Cruise Terminal In Yokohama
ספינת ''נסיכת היהלום'', המבודדת בחופי יפן | צילום: רויטרס

במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל על הגעת המטופל.

במקביל, בחברת התעופה "אל על" שוקלים להקפיא את הטיסות לבנגקוק, והתחייבו לסייע לנופשים שעוד נמצאים במדינה ואמורים לחזור לישראל. "בשלב זה לפי הערכותינו, שוהים בתאילנד למעלה מ- 5000 ישראלים אשר אמורים לשוב ארצה עם אל על, מאחר והביקוש לטיסות הללו עשוי להיות חד כיווני בעיקרו, אנו נבצע התאמות מסחריות נוספות", כתב באגרת שפורסמה היום מנכ"ל החברה, גונן אושיסקין. "כפי שפעלנו בעבר, אנו נעשה כל שביכולתנו להטיס את הישראלים השוהים בתאילנד ויעדי המזרח האחרים ולהביא אותם בבטחה לביתם מבלי לסכן את צוותי האוויר ובהתאם להנחיות משרד הבריאות".