בשל העלייה בתחלואה: גם פקחי הרשויות המקומיות יאכפו ההנחיות

עקב הנחיית רה"מ, ראש המל"ל כינס דיון דחוף במטרה להדק את האכיפה, שתתמקד ב-4 תחומים עיקריים. 54 ראשי מועצות אזוריות טענו כי לא ישתפו פעולה, "עד שתוסדר ההתנהלות בטיפול במשבר"

זמן צפייה: 02:53

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, ערך היום (שלישי) דיון דחוף, שבו נקבע כי על רקע מגמות התפשטות נגיף הקורונה נדרשת הגברה מיידית של האכיפה בארבעת התחומים הבאים: עטיית מסכות, התקהלויות המנוגדות להנחיות, קיום כללי "התו הסגול" בבתי עסק ובמרכזי קניות ואכיפת בידודם של חולים ואנשים שהיו עימם במגע. בין היתר, הוחלט כי בנוסף לכוחות הקיימים, יסייעו גם פקחי הרשויות המקומיות באכיפה, בדגש על עטיית מסכות. הכשרת הפקחים תיעשה עד יום שני בשבוע הבא.

על אף ההחלטה, 54 ראשי המועצות האזוריות טענו כי לא ישתפו פעולה עם משרד רה"מ וכי הם מחרימים את ההחלטה שפקחי הרשויות יאכפו את הנחיות הקורונה - עד שתוסדר ההתנהלות בטיפול במשבר. שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות, אמר כי"למרבה הפליאה, ראשי המועצות האזוריות לא הוזמנו להתייעצויות בנושא האכיפה של הגבלות הקורונה ודעתנו בנושא זה לא נשמעה. משום כך, הפקחים במועצות האזוריות לא יסייעו באכיפת ההנחיות. ההתנהלות במקרה זה, למרבה הצער, איננה חריגה ואשר על כן אנחנו מודיעים כי לא נשתף פעולה עם משרד ראש הממשלה עד שתוסדר ההתנהלות בטיפול במשבר".

הדיון נערך בעקבות הנחייה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר הזינוק במניין הנדבקים במחלה. בדיון נכחו שר הפנים, השר לביטחון הפנים, מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הבריאות, המפכ"ל, נציגי היועמ"ש ויו"ר השלטון המקומי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אדלשטיין: "התחלואה מדאיגה, אם לא נתעשת – נהיה במצב בעייתי"

ארגון הבריאות העולמי: הידבקות ע"י חולה ללא תסמינים – נדירה

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בתוך כך, בטקס האזכרה לאלטלנה ראש הממשלה התייחס לדברים ואמר: "המגפה פה ומרימה את ראשה. ייתכן שבקרוב נצטרך לנקוט בצעדים נוספים במקביל לפתיחת הכלכלה".

כמו כן, משרד הבריאות עדכן כי 79 ישראלים נוספים נדבקו במחלה, וכעת מניין החולים הפעילים עומד על 2,722, מתוכם 31 במצב קשה, בהם 24 מונשמים ו-41 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-299. יותר מ-15 אלף ישראל כבר החלימו. נוסף על כך, אתמול בוצעו כ-14 אלף בדיקות.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לעלייה בתחלואה בזמן סיור בבית החולים סורוקה, ואמר כי היא "מדאיגה ודרמטית. אנחנו מגיעים ל-200 חולים ביום, אם לא נתעשת נהיה במצב בעייתי".

עם זאת, אמר כי לעת הזו הוא "לא מצדד בחזרה לאחור. צריכה להיות אכיפה, אין ברירה. אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לבין אכיפת חוקי קורונה". עוד התייחס אדלשטיין לדחיית פתיחת הרכבות ואמר כי "מראה של אנשים כמו בקופסאת סרדינים - אנחנו חא יכולים להרשות זאת. הגענו למתווה עם משרד התחבורה, אם לא יהיה שינוי - נפעיל את הרכבת בקרוב".

שר הבריאות יולי אדלשטיין בהצהרה
שר הבריאות יולי אדלשטיין בהצהרה | צילום: לע''מ

אדלשטיין התייחס בדבריו גם למערך הבדיקות ואמר כי "לפני מספר ימים הנחתי את משרד הביראות להגדיל את מספר הבדיקות, טוב שעשינו זאת. יש לנו צוואר בקבוק בכל מה שקשור למעבדות".

"אנחנו בשלבים סופיים עם משרד האוצר ל-200 תקנים של מעבדות", הוסיף. "היעד שהצבתי הוא של 30 אלף בדיקות. יש צדק בביקורת על זמן ההמתנה לתשובות מהבדיקות, אנחנו נטפל בזה".