אדלשטיין: "אם לא ישמרו על התו הירוק - נסגור במהירות"

שר הבריאות הזהיר בשיחות סגורות כי אם התקנות המיועדות לבעלי תעודת מתחסן או מחלים בלבד - ההגבלות יוחמרו שוב • ממצאי מחקר ראשון מסוגו בישראל: החיסון יעיל כבר אחרי המנה הראשונה

זמן צפייה: 06:36

לאחר שהממשלה אישרה את הפעימה השנייה של ההקלות, שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר בשיחות סגורות כי אם לא ישמרו על הנחיות התו הירוק, שמחייבות תעודת מתחסן או מחלים לחלק מהפעילויות "נסגור את המשק באותה המהירות שבה פתחנו" - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13.

בתוך כך, מחקר ראשון מסוגו שיוצא מבית החולים שיבא שבתל השומר והתפרסם היום בכתב העת המדעי "הלאנסט", מראה יעילות של החיסון כבר אחרי המנה הראשונה והפחתה דרמטית בשיעור המאומתים לאחר המנה השניה. המחקר בחן את התוצאות שלא במסגרת ניסוי, ולכן ההתרגשות של המומחים.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי מקדם ההדבקה עומד כיום על 0.79, שזהו המספר הנמוך ביותר שנרשם מאז חודש דצמבר. במגזר החרדי המקדם נמוך אף יותר ועומד על 0.68, אולם מנגד - בחברה הערבית המקדם גבוה מ-1, מה שאומר שהמגפה בחברה זו עדיין מתפשטת.

במקביל, מטעם המשרד יצאה הודעה מיוחדת למנהלי בתי החולים שבה נכתב כי "היעדר נוגדנים או רמה נמוכה שלהם בבדיקה סרולוגית אינם מעידים בהכרח על היעדר חסינות". משכך, המשרד  הורה שלא לבצע בדיקות סרולוגיות בקרב מתחסנים עבור הערכת נוגדנים, ואף המליץ לא לקבל החלטות על מתן חיסון לפי תוצאות בדיקה סרולוגית.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

עוד עדכן משרד הבריאות כי 3,011 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-743,814 בני אדם. כעת בארץ, 48,018 חולים פעילים, בהם 858 במצב קשה, מתוכם 291 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,521.

אתמול בוצעו 49,867 בדיקות - 6.2% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,331 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,386 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 4.2 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 2.8 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.