מספר החולים קפץ ל-298; מניין המובטלים זינק היום ב-15 אלף

מתחילת החודש איבדו את עבודתם או הוצאו לחל"ת 54 אלף ישראלים, ועל פי הערכות המספר עלול לטפס ל-150 אלף עד סופו • המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "מעריך שיש בישראל 3,000 ל-4,000 חולים"

זמן צפייה: 01:03

מגפת הקורונה: מניין החולים בווירוס זינק הערב (שני) ל-298, ארבעה מהם במצב קשה ותשעה - בינוני. במשרד מודאגים מזינוק זה באבחונים החדשים, ורואים בכך ראייה לאי יעילות הנהלים הנוכחיים.

עוד לפני ההצהרה על החמרת הנהלים, הפגיעה הקשה במשק ניכרה בשטח, כאשר רק היום נרשמו כ-15 אלף מובטלים חדשים. מתחילת חודש מארס 54 אלף ישראלים נכנסו למעגל האבטלה, כולל העובדים שהוצאו לחופשה כפויה ללא תשלום. על פי הערכות, עד סוף החודש מניין המובטלים צפוי לזנק ל-150 אלף בני אדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פרסום ראשון: החל ממחר – מלון דן פנורמה ת"א יקלוט חולי קורונה

משרד הבריאות ביקש מרה"מ השבתת משק מלאה – נתניהו טרם הכריע

הנגבי התבקש לא להישבע בשל חשש שנחשף לקורונה – והגיע בכל זאת

חדר בידוד לחולי הקורונה בישראל
חדר בידוד לחולי הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו, אמר הערב בריאיון לחדשות 13: "אפשר לעשות רק הערכות, ובמודלים הם נעים בין 3,000 ל-4,000. לא הגענו ליעד של אלפיים בדיקות ביום. זאת, משום שמעבדת הנגיפים נסגרה".

בהתייחס לשאלה אודות הרחבת הקריטריונים עבור מי שייבדקו להימצאות הנגיף השיב: "הם הורחבו בשבוע שעבר, אין לנו כאן הדבקה משמעותית בקהילה. אין עלייה כללית בתמותה".

"המסר המרכזי כזה הוא הימים האלה אינם ימי חופש, יש להישאר בבתים", הוסיף גרוטו.

חולה מספר 254, צעירה בהיריון בת 25, פנתה ביום שישי האחרון למרכז הרפואי העמק והתלוננה על סחרחורות וכאבי גל. היא לא עמדה אז בתנאים לבדיקת קורונה, טופלה במחלקת הנשים במקום ושוחררה. לאחר שפיתחה שיעול, הוחלט לבצע בדיקה - והיא אובחנה חולה. תחקיר אפידימיולוגי מתקיים כעת על ידי היחידה למניעת זיהומים, והעובדים שהיו בחשיפה יכנסו לבידוד. היא תועבר אל המתחם המבודד הייעודי.

בתוך כך, בבית המלון "פגסוס" שבאילת שוהה אישה שאובחנה חולה. היא הגיעה למקום לאחר ששהתה בחו"ל, ולא יידעה את צוות המלון או האורחים הנוספים במקום. הנהלת בית המלון פנתה למשטרה בעקבות הגילוי. "המשטרה הנחתה אותה לא לצאת מהחדר. במידה והיא תצא - היא תעוכב", כך נמסר מ"פגסוס".

בקריית יערים, שבה אובחנו שמונה חולים, נמצאים כעת 1,500 תושבים בבידוד ביתי. 30 מתושבי המקום נבדקו, לאחר שהציגו תסמינים כלשהם. עד כה, התקבלו שלוש תוצאות - כולן שליליות. עד למחר, צפויות להתקבל שאר התוצאות.

רבים מתושבי טלז-סטון נכנסו לבידוד מחשש הקורונה
רבים מתושבי טלז-סטון נכנסו לבידוד מחשש הקורונה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב פורסם כי נשיא המדינה ראובן ריבלין וצוותו נבדקו - ואינם נשאים של הווירוס.

בתוך כך, בצה"ל נרשמה ירידה דרסטית ברמות הענישה בבתי הדין הצבאיים, בעבירות עריקות, השתמטות וסמים. זאת, במטרה להפחית את מספר הכלואים בכלא 4 בצריפין, וכלא 6 בעתלית. כמו כן, צה"ל מתכוון לערוך שחרור מוקדם של אסירים על מנת לדלל את בתי הכלא הצבאיים.