מקדם ההדבקה - הגבוה מזה 19 יום; ירידה במספר החולים שבמצב קשה

מנתוני משרד הבריאות עולה כי ה-R עלה ל-0.71. עם זאת, במחלקות הקורונה השונות ישנם רק 167 מונשמים. אתמול בוצעו כמעט 33 אלף בדיקות - 0.6% מהן בלבד היו חיוביות

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: חדשות 13

מקדם ההדבקה של מגפת הקורונה עלה הבוקר (שני) והוא עומד על 0.71, הגבוה ביותר מזה 19 יום - כך עולה מנתוני משרד הבריאות. עם זאת, מספר החולים שבמצב קשה ממשיך לרדת, והוא עומד כעת על 327, בהם 167 מונשמים.

אתמול אובחנו 194 נדבקים חדשים, כאשר בוצעו קרוב ל-33 אלף בדיקות, ורק 0.6% מהן היו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים ל-834,446, מהם 5,232 נשאים פעילים. בד בבד, מבצע החיסונים נמשך. עד כה חוסנו כ-5,27 מיליון במנה הראשונה, ו-4.84 מיליון במנה השנייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

התובעת בתיקי רה"מ בנאום הפתיחה: כל בני האדם שווים בפני החוק

הנשיא לנציגי הליכוד: ייתכנו שיקולים ערכיים, יש מועמד חלופי?

בין בית המשפט – לבית הנשיא: לקראת יממה פוליטית מכרעת

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

אתמול, נערך במשרד הבריאות דיון בנוגע להמשך חובת עטיית המסכות בשטחים פתוחים. ממונה הקורונה פרופ' אש תמך במהלך ואמר כי "אין הצדקה אפדימיולוגית לחובה זו, יש לשים לב לסוגיות זכויות האדם". מנגד, ד"ר שרון אלרעי פרייס התנגדה להסרת החובה ואמר כי "הילדים טרם התחסנו, נוסף על כך יש לחשוש ממדרון חלקלק". גורמים בכירים במשרד הבריאות העריכו כי חובת עטיית המסכות לא תבוטל לפני יום העצמאות.

מוקדם יותר אתמול, לראשונה מפרוץ המשבר, שר הבריאות אדלשטיין ושר הביטחון גנץ שוחחו בנושא רכש החיסונים. לדברי גורמים בכחול לבן, "נושא החיסונים לא יופקר על ידינו, אבל יש עוד עבודות שהאוצר צריך להציג בנוגע לתקציב". במפלגה ממשיכים לדרוש מינוי קבוע של שר משפטים, אך עשויים להסכים לכנס את הממשלה.

אתמול, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי אב שחזר מאפריקה הדביק את רעייתו ואת שבעת ילדיו במוטציה שבמשרד הבריאות כינו "גלובלית". מקורה אינו ידוע, והמשרד עורך בדיקות לגבי יעילות החיסון נגדה. האב לא היה מחוסן ולא הקפיד על בידוד.