עקב הסתייגות ארגמן: יוקפא החוק המתיר לשב"כ לעקוב אחר חולים

ארגמן טען בקבינט הקורונה כי בשבועות האחרונים כמעט ולא נעשו איכונים טלפוניים לאיתור חולים, כך שיש למצות טכנולוגיות אזרחיות, ולפעול להסדיר חוקית את הנושא. השרים קיבלו את עמדתו

זמן צפייה: 01:16

מגפת הקורונה: בתום ישיבת "קבינט הקורונה" הראשונה שהתקיימה היום (שני), החליטו השרים לעצור את השימוש באיכון טלפונים לאיתור חולים, וכן להקפיא את החוק המתיר לשב"כ לעקוב אחר נדבקים. "הייתה תחושת אי נוחות כללית מהחוק הזה", אמר אחד השרים.

שרים שהשתתפו בישיבה סיפרו כי ראש השב"כ נדב ארגמן הסתייג מהמשך השימוש באיכון הטלפוני, וטען כי למרות העלייה בתחלואה - בשבועות האחרונים, ממילא לא נעשה איכון לאיתור חולים. ארגמן הציע להקפיא את החקיקה בנושא, להכין את התשתיות לחוק שיסדיר זאת והדגיש כי יש לשים דגש על פיתוח יכולות טכנולוגיות אזרחיות במקום. רוב השרים קיבלו את עמדתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל העלייה בתחלואה בקורונה: ההקלות המתוכננות יידחו בשבוע

גורם בבית הלבן: רק החלטת מנהיגי ישראל עלולה לדחות את הסיפוח

צפו: המפגש המרגש בין הנערים שנסחפו בים באשדוד לשי שהציל אותם

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

"האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל הוא שאנחנו מפסיקים להיות דמוקרטיה", אמר ראש האופזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, והוסיף: "מעולם לא היה דבר כזה. בתקופות הכי הגרועות שלנו, מלחמת יום הכיפורים, במשברים הכלכליים הכי גדולים, שמרנו על הדמוקרטיה הישראלית".

"אחרי כל הקישקושים וההצהרות על ממשלת אחדות, על ראש ממשלה חליפי, כל הסמכויות בחוק הזה יהיו של בנאדם אחד - בנימין נתניהו". לפיד המשיך לתקוף וטען כי "חוק הקורונה הוא חוק שנותן לנאשם בפלילים סמכויות מוחלטות על המשטרה - זה חוק שמגדיר מצב חירום ברמה של מלחמה בשלוש חזיתות".

יאיר לפיד בדיון בוועדה בכנסת | צילום: חדשות 13

קבינט הקורונה התכנס הבוקר לראשונה, נוכח העלייה במקרי התחלואה בישראל. בדיון השתתפו בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין. אתמול, כזכור, משרד התחבורה הודיע כי החליט שלא לחדש היום את תנועת הרכבות.

מנתוני מרכז הידע למלחמה בקורונה עולה כי ביממה האחרונה, שבה בוצעו יותר מ-12 אלף בדיקות, התגלו בישראל 138 חולי קורונה חדשים. מדובר בעלייה בשיעור של 7%, כאשר קצב ההכפלה עומד על 11 ימים.