טיוטת תקנות החירום: ירושלים תחולק לשבעה רובעים; התחב"צ תושבת

הממשלה תביא היום לאישור את התקנות החדשות, שבמסגרתן יחול סגר החל מ-16:00 עד מוצ"ש, ועוצר ממחר ב-18:00 ועד ליום חמישי בבוקר. ייאסר המעבר בין הרובעים בבירה. הטיסות הבין-לאומיות ייעצרו

זמן צפייה: 02:28

מגפת הקורונה: הבוקר (שלישי) תקנות חירום מחמירות יובאו לאישור הממשלה, כאשר במסגרתן מסתמן שהחל מהיום בשעה 16:00 יוטל סגר ויחול איסור על אזרחים לצאת מהעיר ולעבור מעיל לעיר. ירושלים תחולק לשבעה רובעים, והמעבר ביניהם יהיה אסור. החל ממחר ב-18:00 ועד ליום חמישי ב-07:00 יהיה עוצר - ויהיה איסור על יציאה למרחק של יותר מ-100 מטרים מהבית.

מיום חמישי בשעה 07:00 בבוקר ועד מוצאי שבת ב-20:00 יחולו מגבלות התנועה והיציאה מהעיר במסגרת הסגר. ממוצ"ש - יחזרו הגבלות ההסגר הקיימות. כמו כן, מהיום בשעה 16:00 ועד יום שישי בשעה 7:00 יחול איסור על הפעלת תחבורה ציבורית כולל טיסות בין-לאומיות.

בתוך כך, משרד הבריאות הבהיר כי הסופרים והמכולות וכן משלוחי המזון יוכלו להישאר פתוחים עד מחר ב-18:00.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

ישיבת הממשלה הטלפונית שהייתה אמורה להיערך הלילה נדחתה ותתקיים הבוקר בשעה 10:00. ידונו בה בשני נושאים: תקנות לשעת חירום בעניין הגבלות תנועה ותקנות שעת חירום בעניין צמצום פעילות המשק.

בד בבד, בעקבות המחסור בביצים ולקראת הסגר המוחלט בחג, תורי ענק נרשמו הבוקר בכניסה לסופרמרקטים ברחבי הארץ.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2004070757' autoplay='0' credit='לינדה טוב עמר' desc='תור לסופר לפני הסגר' kid='1_3yo72ksd' duration='15'']

אמש הודיע נתניהו בהצהרה לקראת לילה בסדר על החרפת הצעדים במלחמה נגד התפשטות נגיף הקורונה, והטלת סגר כללי על ישראל לקראת ליל הסדר. נתניהו הודיע כי יחול איסור על אזרחים לצאת מהיישובים שלהם, ובמקרה של ירושלים - מהמרחב השכונתי.

עוד הורה נתניהו כי ביום רביעי, ליל הסדר, יוטל עוצר כללי: "אני יודע שיש פה הכבדה גדולה – אבל פשוט אין ברירה". לדבריו, "נאכוף את הסגר בנחישות".

"בד בבד עם ההקשחה בהנחיות, אני שמח לומר: יש סימנים חיוביים באופק, אבל אני מבקש באותה העת - אל תיכנסו לשאננות", המשיך ראש הממשלה. "אנחנו מתקדמים בהכנות לתרחישי היציאה מהמשבר. יש אפשרות ריאלית, שאם המגמות החיוביות בישראל יימשכו – אנחנו נצא בהדרגה מהסגר אחרי חג הפסח והמימונה. בראש ובראשנה, אזרחי ישראל, זה תלוי בכם".