משרד הבריאות: פרטי הנדבקים בקורונה יועברו לרשויות המקומיות

לאחר ש-189 ראשי ערים ומועצות ביקשו מנתניהו מידע שיאפשר להם לעקוב אחר התושבים שלקו בנגיף והמבודדים, הודיע המשרד כי הפרטים יועברו – דרך משרד הפנים

זמן צפייה: 02:06

מגפת הקורונה: משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי יעביר את פרטי חולי הקורונה וכן את פרטי המבודדים, למשרד הפנים, ומשם יועברו הנתונים לכלל הרשויות במטרה לעקוב אחר יישום ההנחיות והאזהרות שניתנו לציבור. זאת לאחר שמוקדם יותר היום, פנו 189 ראשי ערים ומועצות מקומיות לראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקשו מידע שיאפשר להם לעקוב אחר התושבים שלקו בנגיף ואלו ששוהים בבידוד.

"כל עיכוב - משמעו הגדלת הסיכון להתפשטות המגפה. לרשויות יש יכולת לצמצם הדבקות על ידי אכיפת הבידוד. אי הימצאות המידע סכנה אמיתית לציבור", נכתב בפנייה לראש הממשלה. במכתב, התייחסו ראשי הרשויות לנימוקי הלשכות המשפטיות וכתבו: "דווקא בשעת חירום זו וכשמדובר בעניינים של חיים ומוות, מתעכבת מסירת המידע בשל התנהלות הזויה שבין הלשכות המשפטיות של המשרדים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שהתגלה כי יועצתו נדבקה: נתניהו וצוותו הקרוב ישהו בבידוד

התנאי של אדלשטיין לוויתור על תפקיד יו"ר הכנסת: קבלת תיק החוץ

רק 3 חברות זרות טסות לנתב"ג: 600 עובדים נוספים יוצאו לחל"ת

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

"בכל הכבוד הראוי, סוגיות של חסיון המידע ושמירה על צנעת הפרט של תושבינו היקרים, חשובות לא פחות לראשי הרשויות, אך חייבות לסגת מפני הצורך הדחוף שבמניעת התפשטותה של המגיפה הנוראה. התפלפלויות הנוגעות למאגרי מידע ולאבטחתם, בעת חירום זו, אינן יכולות לעלות בחשיבותן על צו השעה", נכתב.

בתוך כך, משרד הבריאות עידכן כי תושב חולון בן 58 מת הבוקר בבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. מבית החולים נמסר כי לגבר היו מחלות רקע "משמעותיות מאוד", וכי במקום עדיין מאושפזים שלושה חולים במצב קשה, חמישה במצב בינוני ו-19 שמצבם קל. עד כה, 4,347 ישראלים חלו בנגיף הקורונה, בהם 63 חוברו למכונות הנשמה. 80 מהחולים נמצאים במצב קשה, 81 במצב בינוני ו-4,037 מהנדבקים במצב קל.