מקדם ההדבקה יורד; שיעור הבדיקות החיוביות - הנמוך זה 3 חודשים

משרד הבריאות עדכן כי ביממה החולפת אובחנו 2,802 ישראלים חיוביים לקורונה. גם מניין החולים שבמצב קשה מוסיף לרדת ועומד על 645. כמעט ארבעה מיליון כבר חוסנו במנה השנייה

זמן צפייה: 00:36

מקדם ההדבקה של מגפת הקורונה ממשיך לרדת והוא עומד כעת על 0.85 - כך עולה היום (חמישי) מנתוני משרד הבריאות. בד בבד, שיעור הבדיקות החיוביות שנרשם אתמול הוא הנמוך ביותר מאז 13 בדצמבר - 2.9%. זאת, לאחר ש-2,802 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, אחרי שבוצעו קרוב ל-99 אלף בדיקות.

בכך, עלה מספר הנדבקים מפרוץ המגפה ל-812,823, כאשר 36,712 מתוכם הם נשאים פעילים. גם מספר החולים שבמצב קשה ממשיך במגמת הירידה האיטית, ועומד כעת על 645, מתוכם 211 מונשמים. מניין המתים עלה ל-5,955. עוד עולה מהנתונים כי 5,072,725 ישראלים חוסנו במנה הראשונה, וכמעט ארבעה מיליון כבר קיבלו את הזריקה השנייה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, כמאתיים אלף תלמידות ותלמידים חזרו הבוקר ללימודים גם בערים ויישובים כתומים, זאת נוכח הירידה בתחלואה. קבינט הקורונה אישר אמש במשאל טלפוני את המלצת משרד הבריאות בנושא.יש לציין כי ביישובים שבהם מערכת החינוך פתוחה כעת, אך צבעם השתנה לאדום, יוכלו להמשיך ללמוד עד סוף השבוע הנוכחי.

אתמול פורסם בחדשות 13 כי במשרד הבריאות בוחנים הקלות חדשות וצפויים להודיע כי בליל הסדר תתאפשר התקהלות של יותר מ-20 איש בחלל סגור. נוסף על כך, במשרד בוחנים גם אפשרות להגדיל את התפוסה במסעדות ובאולמות האירועים בכפוף להתחלת פעילות הבדיקות המהירות. כמו כן, תתאפשר השתתפות בפיינטבול, טיולים ברכבי שטח וכניסה לפארקי מים גם ללא תו ירוק.