1,288 נדבקים אובחנו אתמול - 2.9% מהבדיקות חיוביות

מנתוני משרד הבריאות עולה כי שיעור הבדיקות החיוביות הוא הגבוה ביותר מזה שבוע. 321 חולים במצב קשה, מהם 128 מונשמים, כשמתוכם 107 מוגדרים במצב קריטי. מניין המתים עלה ל-2,983

זמן צפייה: 02:37

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 1,288 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. זאת, כאשר 2.9% מ-44,810 הבדיקות היו חיוביות. מדובר בשיעור הבדיקות החיוביות הגבוה ביותר בימים האחרונים, שמצביע על המשך המדמה המדאיגה של עלייה בתחלואה.

עוד עולה מהנתונים כי 321 חולים במצב קשה, המספר הנמוך בשבוע האחרון, מהם 128 מונשמים, כשמתוכם 107 מוגדרים במצב קריטי. 117 חולים במצב בינוני. מניין המתים עלה ל-2,983. כ-1,950 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מבצע החיסונים בישראל: במשרד הבריאות שוקלים לוותר על התעדוף

מעשנים ביחד: המדריך המלא לקראת הלגליזציה של סמים קלים

יום קטלני בדרכים: שני צעירים וילד נהרגו בתאונות ברחבי הארץ

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כמו כן, לאור העלייה במספרי חולי הקורונה, נפתחה בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים מחלקת קורונה נוספת. כעת, פועלות בבית החולים שלוש מחלקות קורונה ויחידת טיפול נמרץ אחת. יש לציין כי המרכז הרפואי הדסה טיפל במספר חולי הקורונה הגבוה ביותר בארץ לאורך החודשים האחרונים, ובימי השיא טופלו במחלקות מעל 150 חולים בו זמנית. לפי שעה, מאושפזים בו 56 חולים, בהם 24 במצב קשה וקריטי, 7 מתוכם מונשמים.

אמש פורסם בחדשות 13 כי במשרד הבריאות שוקלים לוותר על מתווה התעדוף, שקובע אילו אוכלוסיות יהיו הראשונות בישראל לקבל את החיסון - ולחסן ראשית את כלל האוכלוסיה מבלי תעדוף. אם יוחלט לעשות זאת, כל מי שירצה יהיה יכול להתחסן, ורק אם תהיה היענות רבה והמלאי יתחיל לאזול - מתווה התעדוף ייכנס לפועל.

בנוסף, קופות החולים פנו למשרד הבריאות ואמרו שביכולתן להתחיל לחסן כבר ב-20 בדצמבר. היום ייערך דיון בין נציגי בתי החולים למשרד הבריאות על האפשרות להקדים את המבצע, שיחל רק לאחר קבלת אישור ממשרד הבריאות לחיסון. ההערכה היא כי האישור יתקבל בתוך ימים ספורים.

בתוך כך, בממשלה צפויים לאשר סבב הגבלות נוסף טרם קבלת החיסונים. לפי הערכות מערכת הבריאות בהתאם לנתוני התחלואה, ב-20 בדצמבר יכריזו על תחילת שלב "הריסון המהודק" – שבו מערכת החינוך תיסגר ביישובים אדומים וכתומים, התפוסה בתחבורה הציבורית תרד ב-50% והמסחר ייסגר. אם בתום שלושה שבועות מקדם ההדבקה לא יירד מתחת ל-1 – לפי חישוב זה, ייכנס לתוקף סגר כללי ב-10 בינואר.