עטופים בבידוד: הצצה למחלקת הקורונה שמאפשרת ביקורי משפחות

בחניון בית החולים רמב"ם שבחיפה הוקמה המחלקה, אליה יכול להיכנס נציג אחד מכל משפחה - כדי לעודד, להחזיק את היד ולשהות דקות ספורות לצד בן המשפחה המאושפז - שלא תמיד מצוי בהכרה • תיעוד

זמן צפייה: 12:09

חולי הקורונה שמאושפזים בבית החולים רמב"ם בחיפה שוכנו בחניון המבנה, עמוק בבטן האדמה, במה שעלול להיות בעבורם התחנה הסופית תוך חרדה מפני המוות שעלול להכות בהם בכל רגע. רק לאחרונה התאפשר לבני המשפחות של המאושפזים להיכנס פעם בשבוע רק לדקות אחדות אל בן המשפחה שחלה, וגם אז רק לנציג אחד שאינו בקבוצת סיכון. רוב החולים מורדמים ומונשמים. בני המשפחות וצוותי הרפואה יודעים שמדובר במפגש שהוא פחד מוות, פחד שמא המבקר הבריא יידבק בקורונה, ולא פחות, פחד שזה יהיה המפגש האחרון עם היקיר שחולה במחלה הקשה.

אתי ביטון, המוכרת גם כ"אישתר", כוכבת ענק בטורקיה ובצרפת, היא נציגת המשפחה שלה שיכולה לפגוש את אביה שחלה בקורונה ונאבק על חייו. מבעד למסכה ולהכרתו המטושטשת היא סיפרה לו כי "אנחנו נחכה עוד כמה ימים שההרדמה תלך ואז תצא מפה ותוכל לדבר ונחזור הביתה - אתה בידיים טובות וכולנו מחכים לך". המפגש בין אתי לאביה מצמרר ומסביב אף עין לא נותרת יבשה מתחת לסרבל ולשתי המסכות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החמרה במצבו של הרב קנייבסקי: "נמצא בשלב המסוכן של הנגיף"

גנץ: "לתגבר שוטרים בהפגנות, האלימות יכולה להגיע לרצח"

שיעור החולים בבני ברק: פי 6 מת"א; במודיעין עילית: הגבוה בארץ

מחלקת הקורונה בבית החולים רמב''ם שבחיפה
מחלקת הקורונה בבית החולים רמב''ם שבחיפה | צילום: חדשות 13

בצדו השני של החניון חזי מלטף את אימו, לילי בת ה-82, ומתחנן אליה שתזהה אותו רק לשנייה אחת. אבי, מהפינה השנייה, מתפלל שאביו בן ה-81 יתעורר ומאמין שישוב הביתה. "כולם מתפללים לשלומך. וקוראים 'תהילים' שבעזרת השם, תחלים ותחזור הביתה", אמר לאביו. בכל זה צופה מן הצד ממיטתו החולה פליקס, בן 50, מעפולה. החולה היחיד במחלקה שנמצא בהכרה מלאה. אביו מת מקורונה, אימו חולה ושוכבת באותו החניון, ובבית רוב המשפחה נדבקה. "צריך להיזהר ולשמור מהמחלה", מסר פליקס לצופים. "עד שאתה לא נדבק, אתה חושב שזו מחלה פשוטה, אבל זו ממש בעיה".

במחלקת הקורונה הגדולה בישראל, הוכנו כבר מאות מיטות לחולים שעוד יגיעו. ביום ראשון יצטרף צה"ל במאמץ לבלום את התפשטות הנגיף. במחלקה ניתן לראות שהנגיף לא מבדיל בין דת, גזע, מין, גיל, תפיסת עולם או השקפה פוליטית - כולם אחים לצרה ולדאגה, לחשש מהנורא מכל.