מסמך משרד הבריאות חושף: 50 מכונות הנשמה בלבד במחסני החירום

מהמכתב המטריד עולה כי עד כה חולקו בשתי פעימות בבתי חולים ברחבי הארץ 192 מכונות הנשמה שמשמשות לטיפול בחולים במצב קשה. כעת נותרו במחסנים לשעת חירום עשרות בודדות בלבד

זמן צפייה: 04:27

מגפת הקורונה: מכתב שנחשף הערב (שלישי) בחדשות 13 חושף כי במחסנים לשעת חירות של משרד הבריאות נותרו 50 מכונות הנשמה בלבד - שמשמשות לטיפול בחולים במצב קשה.

המכתב נשלח ממשרד הבריאות לראש המערך הלוגיסטי לשעת חרום ובו צויין כי עד כה חולקו 192 מכונות הנשמה לבתי חולים ברחבי הארץ וכי כעת נותרו במחסנים כאמור - 50 בלבד. כיום יש בישראל כמה עשרות בלבד של חולים במצב קשה אך התחזיות צופות שהמספר הזה יעלה משמעותית עוד לפני פסח ומכונות ההנשמה הן קריטיות לטיפול בהם.

בתוך כך, במדינה נערכים לפתיחה של מלון באילת שיקלוט לבידוד אנשים שחוזרים מחו"ל - בנוסף להיערכות לפתיחה של מלון נוסף בטבריה. זאת, בשל גל של ישראלים שישובו בימים הקרובים מיעדים שבהם יש קורונה.

המדינה נמצאת במו"מ מתקדם עם מספר מקומות בעיר הדרומית והתכנון כעת הוא להטיס את השבים ישירות לנמל התעופה רמון ומשם להכניס אותם ישירות לבידוד בתוך אחד המלונות שיוקצו לכך.

כמו כן, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, משרד ראש הממשלה אישר כי בשל משבר הציוד העולמי הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים חמ"ל לאומי בראשות ראש המוסד כדי לקדם את הרכש הרפואי לצד מנכ"ל משרד הביטחון.

בחמ"ל הלאומי ישתלבו גורמים נוספים ממשרד הבריאות, משרד האוצר, משרד המשפטים וגורמים נוספים הרלוונטיים למאמצי הרכש. כמו כן, הנחה רה"מ נתניהו את התעשיות הביטחוניות לבחון אפשרות לייצור עצמי.