החולה ה-29: ביקור ביישוב שבו אחד מכל עשרה תושבים - בבידוד

תושב ההתנחלות ענב שאובחן בנגיף מטריד במיוחד את מערכת הבריאות - שכן לא ידוע ממי הוא נדבק בווירוס. הוא הדביק ככל הנראה את אשתו וילדיו - וכעת מאה מתושבי ההתנחלות נמצאים בבידוד

זמן צפייה: 03:48

מבין עשרות החולים בקורונה בישראל, חולה מספר 29, נהג במגן דוד אדום ותושב ההתנחלות ענב, הוא זה שמטריד את מערכת הבריאות יותר מכול. זה לא רק שהוא היחיד שלא יודעים מניין הוא נדבק, הוא גם הגיע ליישוב ענב שבשומרון, והדביק ככל הנראה את אשתו ואת שני ילדיו. אשתו, עובדת במעון ביישוב - מה שגורם לכך שמאה אנשים שמתגוררים ביישוב, מתוך אלף תושביו, נדרשו להישאר בבידוד. עם זאת – היישוב מתנהל כרגיל.

הדס סרוסי, תושבת היישוב: "נאלצנו להיכנס לבידוד בעקבות מקרה הקורונה שהתגלה אצלנו ביישוב ממש לאחרונה. נחשפנו חשיפה ישירה למטפלת האהובה שלנו". אחת מעובדות המעון סיפרה לחדשות 13: "אני עובדת במעון יחד עם אשתו של אותו נדבק, ובעקבות זה שגם היא חלתה התבקשנו להיכנס לבידוד. אנחנו עובדות באותו חדר, אני נמצאת איתה הרבה שעות, כלומר ראינו את זה כמובן מאליו שאם אנחנו עובדות איתה אז אנחנו נכנסות לבידוד".

לכתבות נוספות בנושא >>

כיצד תשפיע בהלת הקורונה על שוק הנדל"ן ומחירי הדירות?

"חושש לפרנסה": התיאטרון בארץ מתקשה להתמודד עם משבר הקורונה

סימן השאלה שמאחורי הבידוד: מה עושה הממשלה נגד הקורונה? • טור

יישוב ענב
יישוב ענב | צילום: חדשות 13

ענב הוא יישוב קטן, כזה שבו כולם מכירים את כולם. ביום כזה, העיסוק של המדינה כולה בנעשה בו - זר לתושבים. ביישוב סיפרו גם על תחושות קשות שאיתן מסתובבים בני המשפחה שנדבקו בנגיף, גם בשל אי הנעימות מחבריהם וגם בגלל תגובות לא נעימות שלהן זכו מכמה מן התושבים. מסיבות הפורים ביישוב בוטלו היום. שאר התושבים הונחו לחזור לשגרה, אך משרד הבריאות דורש מהם כעת לעדכן מי מהם שהה בחו"ל לפני 20 בפברואר ואולי הוא או היא הביאו עימם את נגיף קורונה וגרמו להדבקתו של חולה מספר 29 ומשפחתו.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון: "היישוב ענב הוא יישוב חזק. קהילה חזקה. אנחנו נותנים להם את הכלים ואת הכוח ואני בטוח שביחד נתגבר על הדבר הזה. אני מאוד-מאוד מאמין בקהילה הזו ויחד ננצח גם את הקורונה”.