מתכוננים להחרפה: משרד הבריאות ירכוש עוד אלף מכונות הנשמה

פרסום ראשון: כדי להימנע ממצב שלא ניתן לטפל בכלל החולים, הוחלט על הצטיידות מוקדמת • ברשות שדות התעופה מעריכים שהנזק הכלכלי עומד על מיליארד שקלים - ויוצאים בשורה של צעדים

זמן צפייה: 04:43

פרסום ראשון: משרד הבריאות החליט לרכוש עוד 1,000 מכונות הנשמה כדי להתכונן למצב של החרפה בכמות ובמצב החולים. במחסנים של האגף לשעת חירום יש אלפי מכונות הנשמה, ויחד עם זאת משרד הבריאות מבקש לרכוש אלף נוספות. המטרה היא להימנע מ"תסריט איטלקי", שם מערכת הבריאות בקריסה ואין ברשותם מספיק ציוד כדי להתמודד עם הכמות הגדולה של החולים.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אישר את הפרסום ואמר הערב (שלישי) בריאיון לחדשות 13 כי "אנחנו נערכים לכל תרחיש. מקווים שהמכונות האלה יעלו אבק, אבל לא רוצים להסתמך רק על תקוות אז נערכים גם לתרחישים יותר קשים ולכן ביצענו את הצעד הזה. קנינו הרבה מאוד ציוד מיגון, מגדילים את מלאי התרופות, נוסיף גם כוח אדם. פועלים בכל המאמצים".

לכתבת נוספות בנושא >> 

סין משדרת סימני התאוששות; מניין הנדבקים מהנגיף בבריטניה עולה

האם ישראל נערכת לטיפול בקשישים – שבסיכון גבוה להידבק בנגיף?

"חושש לפרנסה": התיאטרון בארץ מתקשה להתמודד עם משבר הקורונה

נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה
נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה | צילום: רויטרס

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1003202033' autoplay='0' credit='' desc='מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב' kid='1_ayrpl9b1' duration='329'']

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי "אחרי המאמצי הגדולים שעשינו בימים האחרונים כדי לצמצם ככל הניתן את ייבוא המחלה מחו"ל לישראל, עכשיו אנחנו ממוקדים בצעדים של עצירה, האטה, ובלימה של ההתפשטות בארץ. לצד זאת אומרים לציבור – תהיה עלייה בימים הקרובים גם במספר החולים, גם בקצב העלייה במספר החולים, ואנחנו ממוקדים בהרבה מאוד צעדים כדי להאט את הגידול בקצב הזה".

בתוך כך, לאחר שחברות תעופה רבות הודיעו שהן מפסיקות לטוס לישראל, ברשות שדות התעופה יוצאים בשורה של צעדים מאוד משמעותיים כדי להתמודד עם הנזק הכלכלי הגדול.

ברשות מעריכים שהנזק נכון לעכשיו עומד על מיליארד שקלים. כחלק מהצעדים, סוגרים זרועות ושרוולים, מוציאים עובדים זמניים לחופשה ללא תשלום בהם גם עובדי ביטחון, מוציאים לחופשות שנתיות, סגרו את טרמינל 1, מצמצמים את הפעילות בנמל התעופה רמון, ועוד.

התפשטות הקורונה בישראל
התפשטות הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

כרגע מסתמן שגם אם בעוד זמן מה המצב ישתפר ויחליטו לפתוח את השמיים – לא יהיה ניתן להחזיר את התעופה למה שהיא הייתה בין לילה. לחברות התעופה לוקח זמן מסיבות כלכליות למלא את המטוסים, אף אחד לא רוצה במצב הזה לטוס עם מטוסים ריקים. מה שבטוח זה שלתעופה האזרחית יקח זמן לחזור, אפילו חודשים.

מוקדם יותר היום, משרד הבריאות החמיר היום את הנהלים ואסר לקיים אירועים מעל 2,000 איש. כמו כן, המליץ לשקול נחיצות אירועים. יש להימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים. ככל שיש צורך במלווה, יש להסתפק במלווה אחד. אנשים עם סימפטומים אינם רשאים ללוות חולים או לבקר במוסדות לאוכלוסייה הקשישה. משרד הבריאות המליץ גם לאוכלוסיית הקשישים, ובפרט לקשישים עם מחלות רקע ולאנשים עם מערכת חיסון חלשה, לצמצם מגעים פיזיים ככל הניתן.