שיא של נדבקים ויותר מ-600 אלף מתים: הנגיף ממשיך להכות בעולם

המגפה ממשיכה להשתולל ברחבי הגלובוס, ואמש הודיע ארגון הבריאות העולמי על מספר המקרים הגבוה ביותר ביממה - כ-238 אלף. בארה"ב, ברזיל והודו נרשמה העלייה הגבוהה ביותר • תמונת מצב עולמית

זמן צפייה: 01:30

מגפת הקורונה ממשיכה להכות ברחבי הגלובוס, עם יותר מ-600 אלף מקרי מוות שנרשמו בעולם. מספר הנדבקים העולמי עומד כעת על יותר מ-14 מיליון, ואמש (שישי) עדכן ארגון הבריאות העולמי על שיא חדש במספר הנדבקים היומי - שעמד על 237,743 ב-24 שעות. העלייה הגבוהה ביותר אתמול נרשמה בארה"ב עם כ-76 אלף נדבקים, וכן בברזיל, הודו ודרום אפריקה.

בראש הטבלה ממשיכה לעמוד ארה"ב, עם יותר מ-3 מיליון ו-700 אלף נדבקים, ו-142 אלף מקרי מוות. במקום השני ניצבת ברזיל, שם נמשכת מגמת העלייה עם יותר משני מיליון נדבקים וכ-78 אלף מקרי מוות. אחריהן ניצבת הודו עם מעל למיליון נדבקים וכ-26 אלף מקרי מוות. עלייה חדה נרשמה גם במקסיקו - שם אובחנו ביממה האחרונה יותר מ-7,000 מקרים חדשים.

בתוך כך, בבריטניה הודיעו שיפסיקו לדווח על מספר המתים היומי, בשל חשש כי הנתונים "מוגזמים ולא מדויקים". בקנדה, הביע אתמול מערך הרפואה חשש מפני ההתפרצות שנצפתה לאחרונה במקרי הקורונה במדינה. לטענתם, ייתכן כי הקפיצה בכמות המקרים קשורה להתקהלויות של צעירים בברים ובמקומות נוספים.

עוד בחדשות 13:

נשיא איראן: "לפי הערכות 25 מיליון תושבים כבר נדבקו בקורונה"

"התיירות לא תחזור": ברצלונה מסתגלת למציאות חדשה בצל הגל השני

מרוץ עולמי: היכן עומד המאמץ הבין-לאומי למצוא חיסון לקורונה?

קורונה בהודו
קורונה בהודו | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הודיע נשיא איראן חסן רוחאני כי על פי הערכות שקיבל, 25 מיליון איראנים כבר נדבקו בנגיף הקורונה, ועוד 35 מיליון עדיין עלולים להידבק. זאת לאחר, שכ-14 אלף איראנים כבר מתו בעקבות סיבוכי המחלה.

יש לציין, כי על פי נתוני התחלואה שפרסם משרד הבריאות האיראני, רק כ-270 אלף תושבי המדינה נדבקו במחלה, בעוד שכעת יש כ-22 אלף חולים פעילים. נוסף על כך, איראן מונה כ-80 מיליון בני אדם, זאת אומרת, שלפי ההערכות שהציג רוחאני, יותר מרבע אוכלוסיית איראן כבר נדבקה.

קורונה בעולם
קורונה בעולם | צילום: רויטרס

בברצלונה, אחרי שכבר היו בסגר של שבועות, ורגע לפני שחשבו שהצליחו להשתלט על המגפה - האזרחים בדרך להגבלות חדשות. כך, עם יותר מ-800 נדבקים חדשים שאובחנו רק בימים האחרונים, מתוך 1,300 בקטלוניה כולה, העיר התיירותית תסגור את חופי הרחצה, תצמצם את פעילות המסעדות והפאבים, תגביל התקהלויות חברתיות ותבקש מהתושבים שלא לצאת אלא לצרכים חיוניים בלבד.

עם זאת, למרות שבשבוע אחד מניין המקרים המאובחנים בברצלונה עלה באופן חד - העיר עדיין לא צועדת לקראת סגר מלא. "מטרות ההגבלות החדשות הן לשמור על המודעות של האזרחים", הסביר סגן ראש העיר. "אנחנו רוצים שההנחיות ישפיעו כמה שפחות על הפעילות הכלכלית בברצלונה - שגם כך הושפעה בסגר הקודם".