אחרי שיגיעו החיסונים לישראל: מתי תיווצר "חסינות עדר"?

האזרחים מחכים לקבל את מנות החיסון המיוחלות, אבל גם כאשר יגיעו - תעבור עוד תקופה עד שנוכל להסיר את המסכות באופן סופי: בין היתר משום שהיעילות עלולה לדעוך, ולגוף לוקח זמן לפתח נוגדנים

זמן צפייה: 04:14

ישראל ממתינה כעת לקבלת מנות החיסון המיוחלות, אבל גם כאשר הן יגיעו – נשאלת השאלה מתי תיווצר החסינות המקווה, ומתי נוכל להסיר סופית את המסכות.

בחיסונים של פייזר ומודרנה יש שתי מנות – וזה אומר שלא נוכל להיות בטוחים שאנשים מחוסנים מקורונה לפני שיעבור בערך חודש מהזריקה הראשונה, כי לגוף ייקח זמן לפתח נוגדנים. כלומר, מי שמאמין שהוא יקבל זריקה ומייד יוכל לטוס לנופש - טועה. שדות התעופה ימשיכו לעמוד שוממים עוד לא מעט זמן, כי בין הזריקה הראשונה לשנייה, כולם חייבים להמשיך לעטות מסכות ולשמור על מרחק.

עוד בחדשות 13:

הורדת אפליקציה בתמורה להטבות: מתווה "התו הירוק" שיוצג לקבינט

רה"מ על ועדת הבדיקה: בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי ניגוח פוליטי

גורם סעודי: לא הושגו הסכמות בפגישה בין נתניהו ליורש העצר

חיסון
חיסון | צילום: GettyImages/אימאג'בנק

יתרה מכך, החיסון יעיל מאוד, אבל הוא נבדק זמן קצר יחסית לאחר שניתן. נצטרך לראות אם היעילות של 95% דועכת מעט, או צריכה "חידוש" כמו חיסוני השפעת. גם אם לא, כדי שהחיסון יעבוד ונגיע לחסינות עדר, עשרות אחוזים מהאוכלוסייה בישראל צריכים לקבל אותו, וגם זה לא יקרה ביום הראשון של מבצע החיסונים. בעבר, בדרך כלל לא ניתן חיסון תוך כדי מגפה משתוללת, וזה בפירוש המצב בארה"ב.

מי שמתכנן את הלו"ז לשנה הבאה צריך לזכור שהאור אולי בקצה המנהרה, אבל המנהרה עוד כאן - ואת זה ניתן לראות במספרי המתים והאשפוזים במדינות רבות ממש בימים אלה.