איך מטפלים במאובחני הקורונה - ומה היתרון במספר החולים הגבוה?

בקרב רוב האוכלוסייה הידבקות בנגיף תחלוף כמו שפעת, אך אצל 15-10% מהמאובחנים המחלה מסתבכת, והם מטופלים בין היתר ע"י תרופות למלריה ו-HIV. יותר מ-20 קבוצות מדענים עומלות על פיתוח חיסון

זמן צפייה: 01:30

עבור רוב האוכלוסייה,  הידבקות בקורונה תרגיש כמו צינון או שפעת - חום גבוה, שיעול וכל שאר התסמינים המוכרים. המחלה צפויה גם לחלוף כמו שפעת; לוקחים אקמול או כל תרופה אחרת להקלת התסמינים. הסיבה לפחד העולמי היא שאין תרופה, פרוטוקול טיפולי או חיסון.

אצל 10-15 אחוזים מהחולים המחלה תסתבך והם יאושפזו. חולים עם דלקת ריאות קשה יזדקקו גם להנשמה, הרדמה וטיפול תרופתי. בין התרופות שמשתמשים בהן – תרופות למלריה, אבולה ו-HIV.

טיפול הצוות הרפואי בחולת קורונה
טיפול הצוות הרפואי בחולת קורונה | צילום: חדשות 13

למספר החולים הגבוה יש דווקא יתרון – מכיוון שהוא גורם למאמץ מחקרי חוצה יבשות, כדי להבין איך נכון יותר לטפל בחולים. התקווה היא כי זה עשוי להוביל בקרוב לפרוטוקול יעיל יותר, וזאת הסיבה שלמערכת הבריאות חשוב כל כך להרוויח זמן.

יותר מ-20 קבוצות של מדענים מנסות כעת לפתח חיסון, אבל זה לא פשוט – נגיף הסארס אמנם מוגר, אבל עד היום לא נמצא חיסון. לכן, עד אז יש לשמור על היגיינת ידיים ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות. שיתוף הפעולה של האזרחים הוא זה שעוזר במלחמה במגפה.