ישראלית לא מחוסנת מאושפזת במצב קשה במלדיביים: "זועקת לעזרה"

גלינה גנצ'ב ובתה תכננו לנפוש באיים, אך לאחר שהאם נדבקה בקורונה היא אושפזה בבית חולים מקומי כשבתה התאשפזה בעודה בריאה במטרה לשמור עליה. בשיחה עם חדשות 13: "טעות גורלית שלא התחסנו"

זמן צפייה: 04:12

גלינה ולנה גנצ'ב, אם ובת לא מחוסנות שנסעו לאיים המלדיביים כדי לנפוש, מצאו את עצמן מאושפזות במחלקת קורונה במדינת האיים, כאשר האם במצב קשה ומחוברת למכשיר חמצן כאשר בתה התאשפזה גם כן על אף היותה בריאה כדי להיות אתה: "מצבנו קשה, אנחנו לגמרי לבד ומפחדות להשאר כאן", אמרה לנה.

בשיחה עם חדשות 13, סיפרה לנה: "אמי התחילה להרגיש כאבי ראש, כאבי שרירים, חולשה וחום. השבוע החלה לפתח קשיי נשימה ואז פינו אותנו לבית החולים למטופלי קורונה ומצבה מאוד קשה. היא מחוברת למכשיר חמצן כשהוא מכוון על 90 אחוז". כשנשאלה מדוע לא התחסנו השתיים, השיבה: "פחדנו לפתח אלרגיה או שיהיו לנו תופעות לוואי מהחיסון. עשינו טעות מאוד גדולה ועכשיו אני מבינה את זה".

לנה גנצ'ב
לנה גנצ'ב | צילום: חדשות 13

בשיחה עם גלינה, היא אמרה לחדשות 13 כי "אני צריכה לקחת כדורים כדי לנשום, הרופאים כאן לא מבינים אנגלית. התקשורת כאן נוראית, האחות הרפואית לא מבינה אותי. מבקשת שיטפלו בי בארץ".

"אנחנו זועקות כל יום שיעזרו לנו עם טיסה רפואית לארץ ושיטפלו בה בישראל", אמרה לנה והוסיפה: "חשבנו שאם לא נתחסן נוכל לשמור על עצמנו אם נהיה בבית, ניסינו לשמור על עצמנו במלדיביים עם מסיכה אבל כנראה שזה לא עזר. זו מחלה קשה והיא הגיעה אל אמא שלי. אנחנו מצטערות בדיעבד שלא התחסנו, אנחנו זקוקות לכל עזרה להגיע לארץ. טעות גורלית שלא התחסנו".