במשך שלוש שעות: כך נראה מבצע חיטוי המטוסים בנתב"ג • תיעוד

חברות התעופה אינן מחויבות לכך, אך יש הבוחרות לקרקע את כלי הטיס המגיעים לארץ, ולהעביר הליך ניקיון קפדני שנמשך כשלוש שעות. "רוצים שהישראלים ידעו שהם טסים במטוסים שחוטאו"

זמן צפייה: 06:12

הקורונה – משבר עולמי: מתוך כ-90 ישראלים שאובחנו בנגיף הקורונה, רובם שב לישראל אחרי שהייה בחו"ל. המטוסים שעמם אנו שבים לארץ מהווים כר פורה להידבקות במחלות, ולכן בכמה מחברות התעופה הוחלט לחטא יסודית כל מטוס שמגיע לנתב"ג.

הליך הניקוי, החיטוי והאוורור נמשכים כשלוש שעות – זמן שעשוי לעלות לחברות הטיסה כסף, אך למרות שחברות הטיסה לא מחויבות לכך – יש הבוחרות לעשות זאת וולנטרית. "לא חייבים לחטא", הסביר מנכ"ל קבוצת ארקיע ניר דגן. "חשוב לנו מאוד להדגיש, אנחנו רוצים שהישראלים ידעו שהם טסים במטוסים שחוטאו".

עוד בחדשות 13:

חרף העלייה במספר המתים והנדבקים: ארה"ב אדישה לקורונה

עסקים בימי קורונה: כיצד מתמודד שוק העבודה בישראל עם הבידוד?

ארגון הבריאות העולמי הכריז על וירוס הקורונה מגפה עולמית

חיטוי מטוסים בנתב''ג
חיטוי מטוסים בנתב''ג | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב (רביעי) הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי בשל התפשטות הקורונה, יוגבלו התכנסויות במקומות סגורים עד 100 איש. לדברי נתניהו, לפי שעה לא יבוטלו הלימודים בבתי הספר, אך נשקלת האפשרות להקפיא את הלימודים באוניברסיטאות.

עוד מסר נתניהו כי בימים הבאים הממשלה תודיע על החרגת אירועים ספציפיים מנוהל זה, אירועים חשובים שעל אף שיכילו קהל של למעלה מ-100 איש - יוענק להם אישור להתקיים. בתוך כך, מספר חולי הקורונה הפעילים עומד על 91 בני אדם. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף כי התחבורה הציבורית תמשיך לפעול כרגיל לפי שעה.

ילדה עוטה מסיכה בנתב''ג
ילדה עוטה מסיכה בנתב''ג | צילום: רויטרס

שר הבריאות, יעקב ליצמן, ביקש מהציבור להימנע מביקור שאינו הכרחי בבית חולים וכן להימנע מביקור קשישים. משרד הבריאות הודיע כי על כל אדם שחווה סימפטומים של חום וקשיי נשימה להוסיף יומיים של מנוחה בביתו לאחר שכבר ירד חום גופו, וזאת - מבלי לדווח על כך למד"א וללא קשר לנגיף הקורונה.

עוד אמר נתניהו כי "ישראל נכנסת למצב הזה כשמצבה מצוין. יש לנו ממה לתת". נתניהו מתכוון לסיוע הכספי בגובה 10 מיליארד שקלים, עליו הכריז מוקדם יותר. הוא פירט ממה יורכב סכום זה: שמונה מיליארד שקלים יוקצבו לעסקים, מיליארד נוסף למערכת הבריאות ועוד מיליארד שקל למטרות כלליות נוספות - למשטרה ולכוחות הביטחון.

לגבי השבעת הכנסת ה-23, שמועדה נקבע ל-16 במארס, טרם התקבלה החלטה על קיומה. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הנחה את היועץ המשפטי של הכנסת ואת מנכ"לה לבדוק מול גורמי המקצוע הרפואיים והמנהליים את ההשלכות של ההנחיות החדשות כלפי הכנסת.