כשנתיים לאחר ההתפרצות: צוות נוסף יחקור את מקור הקורונה

ארגון הבריאות העולמי הודיע על חקירה נוספת בנושא התפרצות הנגיף. "הזדמנות להיפטר מכל הרעש והפוליטיקה", אמרה ראש היחידה לגילוי מחלות. בסין עדיין מסרבים לבצע את החקירה במדינה

המעבדה בווהאן
המעבדה בווהאן | צילום: רויטרס

ניסיון נוסף כדי לאתר את מקור הנגיף ששינה את העולם: ארגון הבריאות העולמי (WHO) הודיע על הקמת צוות ייעוץ מדעי שמטרתו להתחקות אחר מקור וירוס הקורונה ולענות על השאלה כיצד לראשונה הועבר לבני אדם, שאלה הממשיכה להעסיק את המומחים כשנתיים לאחר ההתפרצות של הנגיף בסין. כמו כן, הצוות יעסוק ביצירת מסגרת עבודה להתמודדות עם התפרצויות עתידיות של פתוגנים קטלניים.

הצוות יכיל מדענים מארצות הברית, סין ועוד כ-24 מדענים ממדינות שונות וייבחר מבין כ-700 מומחים שהגישו מועמדות בתחומים שונים כמו אפידמיולוגיה, וירולוגיה, בריאות הציבור ועוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לוחם מג"ב נפצע קשה בפיגוע דריסה סמוך לקלנדיה

נורווגיה: 5 נרצחו ע"י אדם שהשתמש בחץ וקשת

דיווח בסוריה: מערכות ההגנה האוויריות הדפו תקיפה ישראלית

מריה ואן קרקהוב, ראש היחידה לגילוי מחלות בארגון הבריאות העולמי, אמרה כי הקמת הצוות החדש מהווה "הזדמנות אמיתית להיפטר מכל הרעש והפוליטיקה הסובבת סביב זה ולהתמקד במה שאנחנו יודעים ולא יודעים". יו"ר הארגון, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, הוסיף כי "הבנת מוצאם של פתוגנים חדשים הכרחי למניעת התפרצויות עתידיות".

עם זאת, סין ממשיכה לסרב לבצע את המחקר על מקור הווירוס במדינה. לאחר החקירה הראשונית של ארגון הבריאות, סירבה סין להמשיך ולשתף פעולה עם השלב השני במחקר, שהיה עתיד לעסוק בתיאוריות שונות להתפרצות, ביניהן תיאוריית "הדליפה מהמעבדה" בעיר ווהאן. על אף שתיאוריה זו נדחתה אז על ידי ארגון הבריאות העולמי, היא צוברת תאוצה בחודשים האחרונים, בין היתר בגלל החשאיות של הממשל הסיני.