בהלת הקורונה: נתניהו יקיים הערכת מצב במשרד הבריאות

בעקבות ההתפחויות האחרונות, ידון רה"מ עם בכירי המשרד בנוגע לצעדים הבאים למניעת התפשטות הנגיף בארץ. 60 תלמידי חטיבת ביניים בקריית חיים ישהו בבידוד לאחר שבאו במגע עם התיירים שחלו

זמן צפייה: 09:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים מחר (ראשון) הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות, עם שר הבריאות ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, מנכ"לי בתי חולים וגורמים בכירים נוספים. זאת, בהמשך לדיונים שהתקיימו בימים אחרונים בנושא היערכות והתמודדות עם נגיף הקורונה ובשל ההתפתחויות האחרונות.

כ-60 תלמידי חטיבת ביניים בקריית חיים יוכנסו לבידוד, לאחר שטיילו במצדה בסמוך לתיירים מקוריאה הדרומית שאובחנו כחולים בנגיף. נכון לעכשיו אין בקרב התלמידים, המורים והמאבטח תסמינים. גם בי"ס תיכון כסייפה שבנגב נפגש עם קבוצת התיירים במצדה. משרד החינוך פתח קו חם לתמיכה בתלמידים ובצוותים החינוכיים בנוגע לנגיף. במקביל, נבדקים ישראלים נוספים ששהו בקרבת הקבוצה במהלך ביקורה בארץ.

בית החולים סורוקה שבבאר שבע עדכן כי שישה אנשים פנו לבית החולים עם חשד לחשיפה לנגיף, בהם נערה בת 15, ושני מורים שהיו עם קבוצת התלמידים, ששהו בקרבת התיירים מקוריאה הדרומית. מהשישה נלקחו דגימות והם שוחררו לבידוד ביתי.

נתניהו ואנשים עם מסיכות בעקבות נגיף הקורונה
נתניהו ואנשים עם מסיכות בעקבות נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, באל על שוקלים לבטל את השקת קו הטיסות הישירות לטוקיו שהיה אמור להיפתח בחודש הבא. זאת, בשל ההנחיות החדשות לחוזרים מיפן.

כזכור, כל מי שבא במגע עם חברי הקבוצה במהלך שהותם בארץ יצטרך להיבדק ולנקוט באמצעי זהירות. כפי שפורסם מוקדם יותר היום, 30 תלמידים מבאר שבע שוהים כעת בבידוד לאחר ששהו בסמוך לקבוצה. אחד מהם סיפר לחדשות 13: "היה לי קצת שיעול היום, אבל לא משהו מיוחד, לא נראה לי שזה מזה. מעבר לזה שאני לא במגע עם בני המשפחה, אני לבד בנפרד".

במהלך הערב קיים ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' התייעצות עם הנהלת משרד הבריאות. הוחלט כי השגרה בעיר תישמר.

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת, פרופ׳ פהד חכים, מסר: "חשוב להדגיש כי נכון לעכשיו לא ידוע על חולים בבית החולים שאובחנו עם נגיף הקורונה. אנו ממשיכים להיערך, כפי שעשינו לכל אורך השבועות האחרונים, לאפשרות של הידבקות בנגיף ואנו עומדים בקשר רציף עם הנהלת משרד הבריאות. אנו קוראים לכל תושבי נצרת והסביבה להיות ערניים ולהישמע להנחיות משרד הבריאות".

מוקדם יותר הערב התקיימה הערכת מצב במשרד הבריאות, ובה התייחס לקבוצת התיירים הדרום קוריאניים שאובחנו כחולים לאחר ששבו לארצם מישראל בהערכת מצב של משרד הבריאות ואמר כי "כל מי שבא במגע איתם לפי המקומות שפורסמו - חייב להיות בבידוד. אם לא ישמעו להוראות - תהיה התרחבות של הנגיף". כמו כן הוא הוסיף שכל הישראלים ששבו מיפן וקוריאה הדרומים צריכים לשהות בבידוד, וציין: "אנו קוראים לציבור - אם אתם צריכים להיות בבידוד תקראו את ההוראות שלנו".

נציגת משרד הבריאות הוסיפה כי "אנחנו נמצאים בתיאום עם משרד החוץ ועם ממשלת דרום קוריאה והנציגות שלהם פה מגבשים את המאמצים והתוכניות על מנת שהם יחזרו לארצם בשלום, בבטחה ובמהירות".

בר סימן טוב התייחס גם לישראלים ששבו עם קבוצת התיירים במטוס לסיאול לאחר ששהו בישראל ואמר כי "הם נמצאים ברשימת המגעים שקיימנו לגביהם חקירה, הם יקבלו הודעה על הצורך שלהם בבידוד ומעקב אחרי סימפטומים. אנחנו עדיין בבירור השמות, וכרגע עדיין מבררים את המספרים".

כמו כן, נציגת משרד הבריאות התייחס לסיכוי להידבק ואמרה שהוא "תלוי במרחק מהאדם המדבק. אנחנו לא יודעים כרגע מי האנשים המדבקים, ולא איפה הם ישבו במטוס. אנחנו מתייחסים לכל המטוס כבעל סכנת הידבקות".