מגמת דעיכה? 7,316 נדבקים חדשים, ירידה קלה בשיעור החיוביים

במשרד הבריאות עדכנו כי בבתי החולים מאושפזים 1,171 חולים קשים, ירידה קלה מאתמול, מתוכם 335 מונשמים. יותר מ-85 אלף נבדקו בסוף השבוע, שיעור החיוביים עומד על 8.8%

זמן צפייה: 06:30

הקורונה בישראל - תמונת מצב: על פי נתוני משרד הבריאות הערב (שבת), ביממה האחרונה נמצאו בישראל 7,316 נדבקים חדשים בקורונה, ובכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-593,578. סך הכל נבדקו במהלך סוף השבוע 85,739, כאשר שיעור סך הבדיקות החיוביות היום 8.8%, שיעור גבוה יחסית אך ירידה קלה ביחס לאתמול אז נרשמו 8.9% וכן לשיא בגל הנוכחי, מעל 9%.

שיעור החולים הקשים בבתי החולים בישראל עומד היום על 1,171 ירידה של 15 מאז חצות, מתוכם 335 חולים מונשמים. במקביל נמשך מבצע החיסונים כשביממה האחרונה ניתנו כמעט 27 אלף חיסונים נגד קורונה בישראל, מתוכם 9,104 שקיבלו את המנה הראשונה ו-17,611 שקיבלו את המנה השנייה. בסך הכל בישראל 2,492,196 מתחסנים במנה הראשונה, מתוכם 939,827 במנה השניה.

עוד נמסר ממשרד הבריאות הערב, כי לאור עליה בשבועות האחרונים בתחלואה קשה וקריטית של נשים הרות יזם המשרד דיגום לצורך ריצוף של הנשים ההרות המאושפזות כעת. עוד נמסר כי למעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות הגיעו עד כה 10 דגימות, וכי ב-6 מתוך 7 בהם הסתיים תהליך הריצוף, אותרה המוטציה הבריטית. בנוסף הדגישו במשרד כי לאור ממצאי התחלואה האחרונים, קודמו נשים בהיריון בתעדוף קבלת החיסונים. כל אשה הרה שמעוניינת יכולה להתחסן.

פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

אמש הודיע ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון  כי המוטציה הבריטית קטלנית יותר מנגיף הקורונה הרגיל, זאת לפי ממצאים ראשוניים ונסיבתיים בלבד שאספו מדענים במדינה וטרם הוכחו. כמו כן, ייתכן כי הנגיף קטלני יותר בכ-30%, כך למשל אם 1,000 חולים בני 60 ומעלה יחלו בזן הקורונה המוכר, אז 10 מהם צפויים למות, ואילו היו נדבקים במוטציה הבריטית אז מספר המתים היה עולה ל-13. במקביל, יש להזיכר כי ככל הידוע החיסון של חברת פייזר יעיל גם נגד המוטציה הבריטית.

סר פטריק וואלנס, היועץ המדעי הראשי בבריטניה, התייחס לקטלניותו של הזן הבריטי ואמר כי הראיות "אינן מוכחות חזק מספיק". עוד הוסיף לומר כי "מהנתונים של החולים המאושפזים בבתי החולים, לא מצאנו הבדל בין החולים שנדבקו בנגיף המקורי בין זה החדש, ולכן ההוכחות אינן ממשיות. אבל, מסך כל החיוביים נמצא כי למי שנדבק בגרסת המוטציה הבריטית, יש אולי סיכוי גבוה יותר לחלות במחלה קשה יותר. ההוכחות ייבחנו לעומק".

על פי הערכות משרד הבריאות רבים מהנדבקים היום בישראל הם כתוצאה מהמוטציה הבריטית, והזן הולך ונעשה דומיננטי יותר ויותר. אם אכן מדובר בזן קטלני יותר, אזי זה עשוי להקשות על הירידה במספר החולים הקשים בבתי החולים. בריאיון לאילה חסון בתוכנית "המטה המרכזי" אמר פרויקטור הקורונה הפרופ' נחמן אש כי "בישראל עוד לא התגלתה עדות לכך שהמוטציה יותר קטלנית", וכי הנושא ייבחן.