ערב הסגר: כמעט 4,000 נדבקים ביממה, עליה באחוז החיוביים

ממשרד הבריאות נמסר כי מתוך כ-87 אלף בדיקות נמצאו 4.7% חיוביים. בישראל כמעט 35 אלף חולים פעילים בהם 561 קשים ו-136 מונשמים. כרבע מיליון קיבלו מנה ראשונה של החיסון - כולל במהלך השבת

תחנה לבדיקות קורונה באילת | צילום: חדשות 13

נתוני הקורונה בישראל  - פחות מיממה לפני הסגר השלישי: ממשרד הבריאות נמסר כי במהלך היממה האחרונה אובחנו 3,994 ישראלים כחיוביים לקורונה. אחוז החיוביים מוסיף לעלות ועומד על 4.7% מסך הבדיקות, שעמד על כמעט 87 אלף. ירידה קלה נרשמה במספר החולים הקשים, שעומד על 561, וגם במספר המונשמים מתוכם שעומד על 136. בישראל כמעט 35 אלף חולים פעילים, ועד כה מתו מסיבוכי הנגיף 3,203 בישראל.

בנוסף עולה כי עד כה התחסנו בישראל יותר מרבע מיליון בני אדם, כולל במהלך השבת - זאת למרות התנגדות במפלגות החרדיות ובממסד הרבני. ישראל נמצאת במקום השני בעולם במספר המתחסנים לנפש עם כמעט 2.5 לכל 100 בני אדם; בחריין בראש עם כמעט 3 לכל 100 מיליון, ואחריהן ברשימה ארה"ב, בריטניה, קנדה, סין ורוסיה.

בית חולים אסף הרופא
חשד ל-49 מקרים של ''מוטציה בריטית''. בית החולים אסף הרופא | צילום: חדשות 10 (ארכיון)

העליה במספרי הנדבקים מתרחשת בצל החשש מפני התפשטות המוטציה הבריטית, שעל פי הנתונים הידועים מדבקת יותר מהזן המקורי של הקורונה. אמש התפרסם בתוכנית "שישי" כי  49 מקרים החשודים כמוטציה אותרו בבית החולים "אסף הרופא", ו-19 נוספים התגלו במעבדה נוספת בדרום הארץ. עוד התגלה כי כמה מהנדבקים - כלל לא יצאו מהארץ.

החשד לקיומה של המוטציה התעורר לראשונה אצל מנהלת אגף המעבדות באסף הרופא, ד"ר עדינה בר חיים. זאת בעקבות תוצאות שהתגלו באמצעות שימוש בערכות מסוימות לגילוי הנגיף, ועוררו את חשדה כי מדובר במוטציה הבריטית. לאחר שחשדה התעורר, פנתה למשרד הבריאות ודיווחה על המקרים.

משרד הבריאות ביקש מכל מנהלי המעבדות בארץ לשים לב במיוחד לשינוי באותה ערכה מסוימת לגילוי הנגיף, כדי לעלות על מקרים נוספים של המוטציה. ההערכה היא שמוטציית הקורונה מעלה בעשרות אחוזים את היכולת להדביק במגפה.