1,837 נדבקים חדשים אובחנו אתמול - 2.8% מהבדיקות חיוביות

ברקע החלטת קבינט הקורונה על הגבלות נוספות בשל העלייה בתחלואה, משרד הבריאות עדכן כי אתמול התגלה מספר המאומתים הגבוה ביותר מזה כחודשיים. זאת לאחר שבוצעו כ-67 אלף בדיקות במהלך היום

זמן צפייה: 01:04

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי אתמול אובחנו 1,837 נדבקים חדשים בקורונה בישראל - לאחר שבוצעו במהלך היום כ-67 אלף בדיקות, 2.8% מהן חיוביות. מדובר במספר המאומתים היומי הגבוה ביותר מאז 14 באוקטובר.

עוד עולה מהנתונים כי 315 מהחולים במצב קשה, מהם 107 מונשמים. 562 חולים מאושפזים בבתי החולים. מניין מקרי המוות מהמגפה בישראל עומד על 2,924.

עוד בחדשות 13:

ביקורת חריפה בקרב המומחים על הסגר הלילי: "הגענו לשפל חדש"

שרי קבינט הקורונה החליטו: סגר לילי מיום ד' – הקניונים ייפתחו

שנה של מגפה: הבכירים שניהלו את משבר הקורונה עושים חשבון נפש

בדיקת מטוש
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

נתוני התחלואה מגיעים ברקע החלטת קבינט הקורונה אמש להטיל הגבלות נוספות, בשל העלייה במספר הנדבקים הנצפית בימים האחרונים. חברי הקבינט הכריעו כי החל ממחר יוטל עוצר לילי, אך רק בהמשך היום ייקבע באילו שעות הוא יחול ואילו הגבלות יהיו במסגרתו. השרים החליטו כי למרות הסגר - המלונות באילת ובים המלח יוכלו להמשיך לפעול כרגיל.

הממשלה תפעיל את "תוכנית המדרגות" שהציע המל"ל, במסגתרו מהרגע שייכנס העוצר לתוקפו תיאסר פעילות מסחרית ויוטלו הגבלות תנועה בין אזורים. בשעות היום, הקניונים והשווקים יוכלו להמשיך את פעילותם - למעט באזורים האדומים. כמו כן, תתאפשר פעילות מוגבלת של מוזיאונים.

מי שהצביעו בעד הסגר הלילי היו ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן השרים בני גנץ, אמיר אוחנה, גבי אשכנזי, יולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ, אבי ניסנקורן, עמיר פרץ, מירי רגב ויזהר שי. גם הממשלה תתבקש להצביע בנושא. השר אריה דרעי סירב להשתתף בהצבעה ואמר כי לא יתמוך בהחלטה, משום שלטענתו צריך להביא את כלל התקנות כעת - ולא לדון עליהן מחר.

עוצר לילי
עוצר לילי | צילום: חדשות 13

ההחלטה על עוצר לילי עוררה ביקורת רבה בקרב רבים מהמומחים. בדיון, פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש יצא נגד רעיון הסגר הלילי, וטען כי לצעד כזה יהיה "אפקט חלקי", כלשונו. "כל צעד שאנחנו נוקטים מתחיל להשפיע רק שבועיים אחרי", הסביר. "אם עכשיו נתחיל בצעדים האלה - הרי שבכל מקרה נגיע ל-3,000 חולים". "אני מסכים, הסגר הלילי בעייתי", הוסיף שר החוץ אשכנזי - שבסופו של הערב הצביע בעד המהלך. גם לאחר ההצבעה נשמעה ביקורת מצוות המומחים של אש, שקבעו: "עוצר לילי לא יעזור".

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי הציבור וחבר בצוות המייעץ לממונה הקורונה, מתח הבוקר ביקורת חריפה על החלטת קבינט הקורונה להטיל סגר לילי. "הגענו לשפל חדש - אי אפשר להבין את ההחלטה הזאת", אמר בריאיון ל"העולם הבוקר".

"זה לא מתיישב ביחד - סגר לילי ופתיחת קניונים"', הסביר לוין. "אם אומרים שהמצב קטסטרופה ואין מה לעשות – אל תפתחו את הקניונים. למה ללכת במסלול שהוא גם לא מועיל, גם מזיק וגם מגביר את הקורונה? יש קונצנזוס בקרב המומחים שחושבים שההחלטה הזאת לא מובנת ושוחקת את אמון הציבור".