משרד הבריאות מזהיר: אם הציבור לא יענה להנחיות - נחמיר הצעדים

משה בר סימן טוב סיפר שקיבל דיווחים על כך שאנשים רבים יוצאים למרחב הציבורי, והצהיר: "זה יבטל את האפקטיביות של כל המאמצים שלנו. בבקשה תחזרו הביתה - זו הדרך היחידה לשלוט על התחלואה"

זמן צפייה: 01:56

משרד הבריאות התייחס היום (שבת) לכך שאנשים רבים יוצאים לרחובות בשל מזג האוויר הנעים, והזהיר: " במידה שהציבור לא יענה להנחיות - לא יהיה מנוס מלהחמיר את הצעדים".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הדגיש: "אנחנו מקבלים דיווחים על כך שמזג האוויר היפה הוציא אנשים לרחובות. זו סכנה גדולה שתבטל את האפקטיביות של כל המאמצים שלנו. בבקשה תחזרו הביתה. זו הדרך היחידה לשלוט על התחלואה. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית".

קורונה, פארקים, הנחיות
למרות ההנחיות - אנשים רבים יוצרים לבלות בפארקים

אזהרת משרד הבריאות מגיעה לאחר שבמהלך כל היום נצפו אנשים רבים ברחבי הארץ מתקהלים במקומות ציבוריים, בהם חופי הים ופארקים. כוחות משטרה ופיקוח עירוני ניסו לפזר את ההתקהלויות, אבל אף אחד לא יודע מבחינה חוקית מה צריך לעשות - לתת התראה או קנס.

מהמשטרה נמסר כי במהלך השבת עסקו ביקרו שוטרים בבתי עסק ובבתי מבודדים וכן הורו על פיזור קהל באזורי הפארקים וחופי הים. במקרים שבהם זיהו השוטרים הפרות או התעלמות מההנחיות-  פעלה המשטרה לפיזור המתקהלים.

במהלך סוף השבוע הנוכחי החלו השוטרים גם ברישום דו"חות בעת הפרות חריגות בניגוד לצו, כשעד אתמול בצהריים נרשמו 17 דו"חות. בנוסף, עד כה נפתחו 117 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד, וכן נפתחו 18 חקירות נוספות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. המשטרה סגרה עד כה 18 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת ההנחיות באופן בוטה.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-2003211606' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ko8keynw' duration='48'']

הבוקר, למשל, הגיעו ניידות פיקוח עירוני ושיטור לקבוצת גולשים בחוף הים וקראו להם לצאת מהמים. בסופו של דבר הגיעה גם סירה של השיטור הימי והוציאה אותם מהמים. ההנחיה במשטרה וברשויות היא להתריע ולעשות את כל המאמצים לפזר את ההתקהלויות.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2003211606' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_fqh8wtaq' duration='39'']

גם בפארק הירקון שבתל אביב, בין היתר, נצפו אנשים רבים עושים ספורט ומטיילים, מבלי לשמור על המרחק הנדרש זה מזה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-2021031631' autoplay='0' credit='סמדר קרמר' desc='' kid='1_eg4vuzvl' duration='11'']