5,138 מאובחנים אתמול - 7.6% מהבדיקות חיוביות; 962 במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי 1,503 חולים מאושפזים במחלקות הקורונה השונות, כאשר 301 מהם מחוברים למכונות הנשמה. עד כה, יותר מ-3.9 מיליון חוסנו, בהם 2.6 מיליון שקיבלו גם את המנה השנייה

בדיקות קורונה במעבדות צה"ל
בדיקות עד גיל 12 במימון המדינה | צילום: דובר צה"ל

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 5,138 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-732,040 בני אדם. כעת בארץ, 55,180 חולים פעילים, בהם 962 במצב קשה, מתוכם 301 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,423.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 70,839 בדיקות - 7.5% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,503 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,492 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד.

בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 3.9 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 2.6 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה. ראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך, הגיע היום למתחם החיסונים שבו חוסן הזמר סטפן לגר, כדי לעודד צעירים בעיר להגיע ולהתחסן. "כל הכבוד לסטפן שהגיע היום להתחסן. בדיוק כמוהו, אני קורא לכל תושבי וצעירי העיר להגיע ולהתחסן, רק ככה נוכל לחזור לשגרת חיים מלאה בעיר ובכלל", אמר קינסטליך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין על התפילות ההמוניות בהר הבית: "אין הרבה מה לעשות"

סקר: 59% מההורים מתלבטים או לא מתכננים לחסן את ילדיהם

סקר חדשות 13: הליכוד מאבדת מכוחה; אף אחד מהגושים לא משיג רוב

ראש העיר ראשון לציון לצד הזמר סטפן לגר שמתחסן
ראש העיר ראשון לציון לצד הזמר סטפן לגר שמתחסן | צילום: עידן גרוס

אמש אישר קבינט הקורונה את חידוש המסחר ופתיחת החנויות כבר ביום ראשון הקרוב. בפשרה בין חברי הליכוד לכחול לבן הוחלט כי המסחר יופעל בהתאם ל"תו סגול מצומצם" - שאומנם לא יותיר כניסה רק לבעלי תו ירוק או למחוסנים, אך ידרוש שמירת מרווחים גדולים יותר בין לקוחות ותפוסה נמוכה יותר בכל עסק.

על פי המתווה המלא עליו הצביעו השרים, ביום ראשון הקרוב ייפתחו חנויות הרחוב, הקניונים, הביגים, השווקים, המוזיאונים, הספריות, ובתי התפילה - ללא, כאמור, הגבלות של התו הירוק שדורש תעודת מתחסן או מחוסן, אלא לפי "התו הסגול המצומצם".

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

המקומות שכן יפעלו תחת הגבלות התו הירוק הם: חדרי כושר וסטודיו, אירועי תרבות וספורט, בריכות שחייה, בתי תפילה, איים ירוקים (ים המלח) ומלונות - שלא יפעילו בשלב זה את חדרי האוכל, ואף יתנו כניסת ילדים בבדיקת קורונה שלילית מ-48 השעות האחרונות. מה שכן, בתי המלון יוכלו להפעיל בריכות ושירות חדרים.