מספר המתים הוכפל תוך כחודש; דוח: צפויה עלייה בחולים הקשים

מניין המתים חצה את ה-2,000 • הצוות המייעץ לגמזו התריע: חולים הנדרשים לטיפול נמרץ מטופלים במחלקות אחרות בשל העומס • מתווה משרד הבריאות: אירועי התרבות והאולמות ייפתחו בדצמבר

זמן צפייה: 04:00

משרד הבריאות עדכן הערב (שני) כי עלה ל-2,016 מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל. בכך, ובחמישה שבועות בלבד, הוכפל מספר המתים - שעד תחילת ספטמבר עמד על 1,000 בני אדם. עוד עדכנו במשרד כי 1,915 נשאי קורונה התגלו מחצות בישראל, ומניין הנדבקים בנגיף עלה ל-293,553 בני אדם. כעת בארץ, 52,892 חולים פעילים בהם 827 במצב קשה, מתוכם 227 שמחוברים למכונת הנשמה.

בתוך כך, צוות הברומטר המייעץ לפרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, התייחס בדוח האחרון אותו הציג לגמזו למספר החולים הקשים, והתריע כי עדיין נצפית עלייה בתחלואה ובמספר החולים הנדרשים לטיפול נמרץ. לא זו בלבד, הצוות ציין כי בשל העומס בבתי החולים, כמה מהחולים הקשים מטופלים מחוץ למחלקות הטיפול נמרץ על ידי צוותים מיומנים פחות ובתנאים שאינם מיטביים - מה שעלול לפגום בטיפול אותו הם מקבלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ריבלין בפתיחת מושב הכנסת: מנו מפכ"ל והעבירו תקציב עכשיו

פייסבוק ואינסטגרם משנות מדיניות: "תוכן מכחיש שואה – יימחק"

החוק המתגבש לפתיחת התיירות: כניסה לערים תותנה בבדיקת קורונה

מחלקת קורונה בחניון של רמבם
מחלקת קורונה בחניון של רמבם | צילום: צילום מסך

במקביל, במשרד הבריאות הציגו את מתווה היציאה מהסגר, שצפוי להתפרס על פני כמה שבועות. החל מיום ראשון ייפתח המגזר הפרטי ללא קבלת קהל, יוחזרו שירותי הטייק-אווי במסעדות - זאת בתנאי שבכל יום יתבצעו לפחות 30 אלף בדיקות, ומספר הנדבקים לא יעבור את ה-2,000. בשלב זה, גם הגנים הלאומיים וחופי הרחצה צפויים להיפתח.

בהמשך השבוע הבא או בעוד כשבועיים, ייפתחו חנויות הרחוב והעסקים הקטנים בתחילת נובמבר. אחר כך, אם רף הנדבקים היומי לא יחצה את האלף, תלמידי כיתות א'-ד' ישובו לבתי הספר, ויינתן אישור לפתיחת המספרות והמכונים הקוסמטיים. בשלב זה יוחזרו גם הטיפולים שאינם רפואיים.

בעוד כחודש, אם לא יתגלו כאן יותר מ-500 נשאים ביום, תתחדש קבלת הקהל במשרדים הממשלתים, ייפתחו הקניונים וחנויות המסחר, הצימרים ובתי התפילה. באשר לכל השאר - אולמות תרבות, אירועי ספורט עם קהל, חדרי כושר, מלונות ומסעדות, אלה צפויים לשוב לפעילות רק בחודש דצמבר - או אולי אפילו בינואר, תלוי בנתוני התחלואה.

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי בדיונים פנימיים של המשטרה, אמרו גורמים בכירים מתוך הארגון כי "המשטרה בשפל של כל הזמנים מבחינת אמון הציבור. הציבור לא מאמין בכל פעולת אכיפה שאנחנו עושים - וזה מסוכן. המצב נובע מתקופת הקורונה ומההחלטות הפוליטיות של הממשלה. זאת פגיעה אנושה ואנחנו חוששים מאיבוד שליטה".

מדינת ישראל נכנסת לסגר
מדינת ישראל נכנסת לסגר | צילום: דוברות המשטרה

במשרד הבריאות עדכנו בנוסף כי מחצות בוצעו 31,380 בדיקות - 6.5% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 287 מהחולים מוגדר בינוני, 1,512 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,725 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 481 אחיות ו-160 רופאים.