משרד הבריאות: 1,108 נדבקים חדשים אובחנו אתמול - 100 מונשמים

מספר הנדבקים היומי נמוך יחסית לימים האחרונים, שכן בוצעו אתמול כ-15 אלף בדיקות בלבד. מניין מקרי המוות עלה ל-464 • נתניהו: "גמזו יגיש תוכנית פעולה כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה"

זמן צפייה: 06:35

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 1,108 נדבקים חדשים אובחנו אתמול בישראל, זאת כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 7.6%. בכך, עלה מניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה ל-61,388. מספר הנדבקים היומי נמוך יחסית לימים האחרונים, שכן בוצעו אתמול כ-15 אלף בדיקות בלבד.

בישראל, 33,965 נשאים פעילים, בעוד 26,959 בני אדם כבר החלימו. עוד עולה מנתוני המשרד כי 329 חולים במצב קשה, מהם 100 מונשמים. 166 חולים במצב בינוני. מניין המתים עלה ל- 464 בני אדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפרקליטות דוחה הטענות: לא הסתרנו את תמלילי חקירת אור אלוביץ'

חשד לרצח באום אל-פחם: תושב בן 35 נורה למוות

"אתם סרטן": האלימות כלפי המפגינים בשדרות לפני התקיפה • תיעוד

מסכת N95 נגד הדבקה בקורונה
מסכת N95 נגד הדבקה בקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה למאבק בנגיף הקורונה. "במהלך השבוע פרופ' גמזו יגיש תכנית פעולה כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה, ולצה"ל יהיה תפקיד משמעותי במשימה החשובה הזו", אמר. "ביקשתי גם מפרופ' גמזו להגיש תכנית לאומית ארוכת טווח לחיים בשגרת הקורונה, והוא יגיש אותה לממשלה וכמובן אחר כך לציבור".

"אנחנו מביאים היום לממשלה את אישור תכנית המענקים לכל אזרח", המשיך. "אנחנו נעביר אותה לאחר מכן לחקיקת בזק בכנסת כדי שהכסף יגיע אליכם, אזרחי ישראל, במהירות המרבית. אנחנו עובדים גם על תכניות נוספות לעידוד המשק ולהזרמת כספים למי שנפגע מהקורונה. אנחנו נמשיך להניע את גלגלי הכלכלה כדי להחזיר את האנשים למעגל התעסוקה".

אתמול דיווח המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתןכי מניתוח של 292 מקרי הדבקה בנגיף הקורונה, עולה כי 35% מהחולים חווים את תסמיני המחלה יותר משבועיים - ואפילו שלושה, מהבדיקה הראשונה שבה אובחנו חיוביים. בעוד שהאוכלוסייה המבוגרת יותר עלולה להרגיש תסמינים ממושכים, גם צעירים דיווחו כי הרגישו לא טוב לפרק זמן ממושך.

עד כה, קרוב ל-16 מיליון בני אדם נדבקו בנגיף ברחבי העולם, מתוכם כתשעה מיליון החלימו. בתוך כך, יותר מארבע מיליון אמריקנים כבר נדבקו במחלה, כאשר מניין החולים הפעילים עומד על כשני מיליון. כמו כן, מספר מקרי המוות בארצות הברית עלה ל-148,492.