העלייה בתחלואה: קבינט הקורונה ישקול צעדים; הרכבת לא תיפתח

נוכח העלייה במקרי ההידבקות, הודיע נתניהו כי יקיים מחר דיון בנושא • עלה ל-127 מניין מוסדות החינוך שנסגרו • פתיחת המסילות נדחתה • הצעת המדינה לאל-על: הלוואה של 250 מיליון דולר

זמן צפייה: 01:37

מגפת הקורונה: משרד התחבורה הודיע היום (ראשון) כי החליט שלא לחדש מחר את תנועת הרכבות, זאת לנוכח העלייה במספר מקרי ההידבקות בנגיף הקורונה בימים האחרונים בישראל. מחר יתכנס "קבינט הקורונה" שם ידונו הצדדים, בין היתר, בסטטוס הפעלת הרכבת בימים הקרובים.

בתוך כך, משרד החינוך הודיע כי עלה ל-127 מניין בתי הספר והגנים שנסגרו לאחר שנמצאו שם חולי קורונה, זאת לאחר שעלה ל-347 מספר התלמידים ואנשי הצוות שנמצאו כחיוביים לנגיף. כעת, מניין המבודדים במערכת החינוך הינו 17,497. מניתוח הנתונים הכולל עולה כי מרבית החולים, כ- 56%, הם מהעיר ירושלים. מתוכם, כ-75% הם תלמידים ומורים מהגימנסיה העברית.

בד בבד, משרד האוצר הציע לאל-על מתווה לפיו חברת התעופה תקבל הלוואה על סך 250 מיליון שקלים, ו-150 מיליון נוספים יהיו מניות שיונפקו לציבור. לפיכך, אם לא תהיה היענות ציבורית להנפקת המניות של אל-על, המדינה היא זו שתחזיק בהן - מה שיעניק לה בעלות חלקית על החברה. כל זאת בכפוף להתייעלות ולהסכם עם העובדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד: דייל אפשר לאיש עסקים גישה למידע על אלפי לקוחות ישראלים

"התחפש להומלס ואסף מידע": בן 68 נאשם בהצתת מבני מועצות דתיות

בעקבות עיצומי העובדים: המסחר בבורסה לא ייפתח היום

נתניהו בישיבת סיעת הליכוד | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן היום כי בקבינט הקורונה יישקלו "הצעדים המתבקשים מול התגברות המגיפה, כולל בבתי הספר, כולל בתחבורה הציבורית ובתחומים אחרים גם כן".

נכון להיום, ברחבי העולם נרשמו כמעט 7 מיליון נדבקים בנגיף והקורונה גבתה את חייהם של כ-400 אלף קורבנות. "גם באזורנו המצב לא השתפר", הוסיף ראש הממשלה. "אצלנו בישראל אנחנו עדים לעלייה חדה בשיעורי ההדבקה בימים האחרונים. כפי שאמרתי כל הזמן - הנגיף כאן. הוא לא המצאה דמיונית - לא שלי ולא של אף אחד אחר".

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

"מדינות שהמעיטו בהערכת הסכנה של המגפה ושאימצו מדיניות מאוד מקלה, מאוד ליברלית, הבינו שאין ברירה אלא לנקוט צעדים ומגבלות שאנחנו נקטנו עוד בתחילת הדרך, זאת אחרי שהם ספגו אלפי מתים. מי שאומר שמלכתחילה לא הייתה פה סכנה או שכעת אין סכנה, מטעה את הציבור ומעודד התנהגות שמסכנת את בריאות הציבור ואת חייהם של רבים".

לדבריו של נתניהו, העלייה באחוז הנדבקים הייתה צפויה, זאת בשל ההקלות על המשק. אולם, "חלק מהעלייה גם נובע באופן מובהק מההתרופפות בהקפדה על הכללים של מסכות, מרחק והיגיינה", טען. "גם כשמנטרלים את ההתפרצות בגימנסיה העברית בירושלים, ואת ההתפרצות בבתי הספר, אנחנו רואים עלייה ברורה בחלקים רבים של המדינה ובחלקים רבים של האוכלוסייה".

בתום ישיבת הממשלה הוחלט כי "חוק הקורונה" יובא מחר לדיון בקבינט, ולאחר מכן יעבור לוועדת שרים לענייני חקיקה.

אנשי מד''א במתחם ''היבדק וסע'' בירושלים לבדיקות קורונה | צילום: מד''א

השבוע מתוכננת להתקיים גם ישיבה בין נתניהו, שר האוצר ושרים הכלכליים נוספים. שם, הסביר נתניהו, הוא יקבל עדכון על הצעדים שננקטו על מנת להחזיר אנשים למעגל העבודה, וצעדים נוספים שיש לנקוט כדי לעזור לעסקים לחזור לשגרת פעילות. "יש סימנים ראשונים מעודדים של התאוששות במשק", אמר רה"מ, "אתם רואים את זה - פתיחת עסקים, פתיחת מסעדות, לפעמים פתיחה יותר מדי - אנחנו רואים את ההתאוששות הזאת, אבל ההמשך תלוי בכם, אזרחי ישראל".

במהלך היום יגיע ראש הממשלה, בליווי שר הביטחון ושר הבריאות למכון הביולוגי בנס ציונה ויתעדכנו במאמצים למציאת החיסון לנגיף. "כולנו מייחלים ומתפללים שהמאמצים האלה יצליחו, אבל אי אפשר לבנות עליהם - לא על אלה וגם לא על המתרחש ביתר המכונים והחברות בעולם. אנחנו כולנו צריכים להבין שאנחנו צפויים לחיות בשגרת הקורונה הרבה זמן".