קבינט המומחים: "פוטנציאל ממשי לפגיעה בטיפול בבתיה"ח, אין הצדקה לתו הירוק"

הקבינט שהתכנס אתמול הגיע למסקנה שבמצב הנוכחי, פחתה ההצדקה להמשך קיום מדיניות התו הירוק. כמו כן, מזהיר קבינט המומחים מפני העומס הגואה בבתי החולים ומפגיעה באיכות הטיפול: "מחייב שינוי גישה"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

קבינט המומחים של משרד הבריאות המליץ שלא לחדש את תקנות התו הירוק, זאת לאחר שהתכנס אתמול. לפי קבינט המומחים, "הבוסטר מגן היטב ממחלה קשה, אך באומיקרון, הם אינם מגנים די הצורך מהדבקה - והתכנסויות בתו ירוק אינן בטוחות די הצורך".

כמו כן, התריע קבינט המומחים של משרד הבריאות כי "תיתכן פגיעה באיכות הטיפול בשבועות הקרובים עקב עליה בעומס במוסדות האשפוז". עוד אמרו המומחים כי "העומס צפוי להחמיר בשל רווייה ביכולות המענה של הרפואה בקהילה".

כזכור, במשרד הבריאות הודו אמש לראשונה כי ההערכות הראשוניות לגבי זן האומיקרון היו "מחמירות מדי". כזכור, הנחת המוצא של משרד הבריאות הייתה שעל כל 1,000 נדבקים באומיקרון יהיו 2 חולים קשים - אך בדיעבד הסתבר כי בפועל המספרים היו רחוקים מאוד מהתרחישים שהוצגו בהתחלה.

במשרד הבריאות עדיין סבורים כי עשו נכון שגיבשו את התרחישים הקיצוניים, זאת לטענתם מכיוון שחלק מתפקידם הוא להציג למקבלי ההחלטות גם את התרחישים הגרועים ביותר. בתוך כך, הערכות הן כי כבר בסוף השבוע הקרוב תהיה דעיכה בגל החמישי, כלומר שיא התחלואה יהיה מאחורינו.