החל מיום ראשון: קבינט הקורונה אישר את ההגבלות החדשות

השרים החברים בקבינט אישרו בהצבעה טלפונית את ההחלטות שקיבלו בישיבה וההגבלות ייכנסו לתוקפן ביום ראשון הקרוב. בין היתר, תחול הגבלת תפוסה בקניונים והחלת התו הירוק בחנויות גדולות

רה"מ בנט בדיון קבינט הקורונה
רה"מ בנט בדיון קבינט הקורונה | צילום: קובי גדעון / לע"מ

חברי קבינט הקורונה אישרו היום (שישי) במשאל טלפוני את ההגבלות עליהן הוחלט בישיבה שנערכה ביום שלישי האחרון. בין היתר, מתווה חינוך לרשויות האדומות והכתומות, תו סגול בקניונים ותו ירוק בחנויות. הקבינט החליט שלא להצביע על מגבלת ההתקהלות בשלב זה.

לפי המתווה למערכת החינוך שאושר בקבינט, ברשויות האדומות והכתומות באופן מיידי כיתות ז'-י"ב בהן מעל 70% מחוסנים ילמדו בצורה פרונטלית רגילה. כיתות בהן שיעור ההתחסנות הוא מתחת ל70% תיערך למידה מקוונת או בשטח פתוח. בכיתות א'-ו' יפעלו בצמצום מגעים ו"מגן חינוך" - בדיקות שבועיות לנגיף. בעוד שלושה שבועות כיתות א'-ו' יעברו גם הן ללמידה פרונטלית רגילה בכיתות בהן יהיו 70% מחוסנים במנה ראשונה לפחות.

קורונה, משטרה, ישראל, קניון, שוטרים, תקנות, סגר, תו ירוק
אכיפת תקנות הקורונה בקניון | צילום: רויטרס

כמו כן, במהלך חודש ינואר, בדיקות האנטיגן למטרת תו ירוק לילדים, למעט מדוכאי חיסון, יחוייבו בתשלום. עוד אושר "תו ירוק זמני", שתקף לכניסה למקומות הדורשים תו ירוק למחוסנים במנה הראשונה למשך 30 יום מיום החיסון, אבל לא יפטור מבידוד את הנדרשים לכך.

הקניונים יפעלו על פי התו הסגול, לפי תפוסה של אדם אחד על כל 15 מ"ר. עוד יופעל תו ירוק בחנויות בגודל של מעל 100 מ"ר, כולל העובדים, גם בחנויות שבתוך מתחמי הקניות והקניונים. בנוסף המליץ משרד הבריאות על הגבלת התקהלות באירועים, של 100 איש במקום סגור ו-300 במקום פתוח - ותחת הגבלות תו ירוק, אך הצעה זו לא עלתה להצבעה בישיבה הנוכחית.